Conclave of Winds
A konklávé a Throne of the Four Winds nevezetű, rövid lélegzetvételű raidjének első bossa. Három dzsin alkotja Al’Akir tanácsát, őket kell hidegre tennünk ahhoz, hogy elérjük a főbosst. A leírás 10 fős normál raidhez készült, 2 tank, 3 healer, 5 dps felállásban.
Conclave of Winds
A szelek konklávéja (sic!) három dzsinnből áll, Anshalból, Nezírből és Rohashból név szerint. A pályán 4 oszlop vár, ebből hármon áll a három boss, a negyedik a bejárat. A kis platformok közt a szél szárnyán kell közlekednünk, levetjük magunkat az oszlopról a kellő irányban és repülünk is. A csata nem bonyolult, csak a szokásos egyszerre haljanak meg a bossok parádé.
Képességek
A három dzsinn közös tulajdonsága, hogy energyt használnak, ami 1 másodpercenként 1 pontot töltődik. Minden képességük meghatározott mennyiségű energyt használ el, a legvadabb képességük 90-be kerül, tehát a maximum értékbe. Tudni kell azt is, hogy ha valamelyikük eléri a 80 energyt automatikusan lezárul a kijárás a platformjáról!
Anshal, Lord of the West Wind
Anshal a nyugati szelek ura
- Értelemszerűen így aztán a bal oldali platformon találjuk.
- Soothing Breeze: Egy területre ható heal, minden addot és a bosst is healeli a hatósugarában, másodpercenként 20.000 életponttal. Kellemetlen még, hogy a játékosokat silenceli.
- Nurture: 30 energy elérésekor hívja le ezt a spellt. A Nurture 5 másodpercig aktív, miközben másodpercenként idéz egy addot
- Ravenous Creeper: 125.000 életerővel rendelkeznek, és Toxic Spores-t stackelnek a célpontjukra. Az utóbbit 5 másodpercenként AoE-ben implentálják a raid tagjaira. 500 HP-t sebez egy stack, 25 alkalommal képes halmozódni. Ezért is érdemes minél hamarabb szétnukeolni az addokat.
- Zephyr: A nagy wtfpwnd képessége. Healeli magát és közben stackelődő sebzés növelést kap.
- Withering Winds: ha egyedül hagyjuk ezzel wipeoltat
Nezir, Lord of the North Wind
- Nezír az északi szelek ura, a középső platformot foglalja el (északit).
- Wind Chill: A csata folyamán véletlenszerűen tolja ki. Mindenki megkapja a platformon, 10.000 körüli frost sebzés, plusz egy debuff, ami még érzékenyebbé tesz a frost sebzésre. Stackelődik, a végtelenségig.
- Permafrost: Kúp alakú AoE, frost sebzés, 14.000 – 16.000 közti sebzés, alapból.
- Sleet Storm: Ez a nagy varázslata. ~30.000 frost sebzés másodpercenként.
- Chilling Winds: Ezzel nyírja ki a raidet, ha nem foglalkozunk vele.
Rohash, Lord of the East Wind
- Rohash a keleti szél ura, a jobb oldali platformon találjuk.
- Slicing Gale: Véletlenszerűen kiosztott nature sebzés, 12.000 – 13.000 közt.
- Tornado: Egy-két tornadot idéz maga köré, ezzel megakadályozza, hogy közelharcba keveredjünk vele. Ranged tankolja.
- Wind Blast: 30 energy-nél használja, kinéz egy területet oda varázsolja a cuccot, majd elkezdi az óramutató járásával megegyezően körbeforgatni. Ha eltalál valakit, akkor az sebződik 10.000 körül és fellöki, ezzel nagy eséllyel letaszítva a delikvenst a platformról (értsd: meghó’).
- Hurricane: A 90 energys spell. Idéz egy hurrikánt, ami felkapja delikvenst és folyamatosan 2500-as sebzést rak bele, majd a magasból leejti, újabb zuhanási sebzést okozva.
- Deafening Winds: Silence. Csak akkor tolja, ha nem foglalkozik vele senki.
A csata
Az a jó a taktika fordításokban, hogy mire az ember végigírja a boss képességeit már látja maga előtt a harcot. Igaz, mikor ott vagyok elsőre annyira, de annyira fingom nincs semmiről, egy, vagy két wipe után viszont élőben is helyére kerül minden.
Ez a csata viszonylag egyszerű, a raidet szét kell dobálni három csapatra, és a platformok közti ugrálásokra kell csak figyelni.
A csapat szétosztása
Anshal: 1 tank. 1 healer. 3 dps. Őnála kell a legnagyobb dps, mert kezelni kell az addokat. Gyakorlatilag a 10 fős raid fele, vagy akár több ember is kell ide. Az addokat ki kell nyírni a 90 energys varázslat előtt, vagy azok is erősödnek és akkor game over van.
Nezír: 1 tank és 1 healer + 1 ranged dps aki majd Rohashoz ugrik ultimate előtt. Őt kell majd utoljára leölni.
Rohash: 1 healer és 2 dps. Szép tempóban kell ölni, tankolni nem lehet, csak az órajárással megegyező lelökős szarra kell figyelni. A dps értelemszerűen csak ranged lehet.
Mozgások
Anshal és Nezír közti csapatoknak kell figyelniük a platform váltásra. Anshal stackelődő debuffot tol, ami a frost sebzését emeli. Ennek idővel olyan plusz sebzése lesz, hogy hagyni kell leketyegni. Na, a dolog lényege, hogy mikor 80 energyt elér valamelyik, akkor cserélni kell platformot. A tank és a healer maradnak a következő cseréig, míg a dps a debuff leesése után visszamászik az eredeti helyére.
Ha Nazír eltolja a Sleet Stormot, akkor minél több dps menjen az ő platformjára, mert a cucc sebzése osztódik a benne állók közt.
Azonban ha Nezir-hez sikerül egy pala healert meg egy pala tankot csoportosítani akkor az első Ultimate fázist a két paladin Bubival skippeli, így picit csalva megoldható hogy csak 1 esetleg 2 ultimate fázis legyen ahol a raidnek ugrani kel…
Tehát,
- 1 ultimate előtt: Nezír: 1 tank+1 healer + ranged dps (aki 80 energynél ugrik Rohashoz)
- 1 ultimate (2 paladin esetén) 0 mozgás, bubival megoldják.
- 1 Ultimate után: Rohash másik ranged dps-e ugrik Nezírhez 80 Energynél vissza Rohashoz.
- 2 ultimate Nezír tankja és healere ugrik Anshalhoz, Anshal tankja és healere Nezirhez.
- 2 ultimate után: a tankok és healerek maradnak ahova ugrottak.
- 3 Ultimate előtt: Nezír és Anshal Tankjai healerei vissza cserélik a platformot valamint eddigre a két másik boss halott és mindenki Nezírnél van.
- 3 Ultimate alatt: Nuke Heal ezerrel.
Ha mégse sikerül 90 secen belül halottá nyilvánítani a három boss-t akkor kezdődhet előről…
Ha valamely platformon nem marad ember az vipe.
Al'Akir
Az insta end bossa. Ha levertük a Conclavét, akkor a bossok korábbi kis platformjainak közepén megjelenő szélörvényre lehet kattintani és átrepülni a középső platformra Al'akirhez.
Setup: 1 tank, 3 healer, 6 dps
Nagyon kell figyelni az aggróra, mert ha nem egy melee rangeben lévő ember első az aggro listán nyom egy Electrocute nevű channeling spellt, ami brutál sokat sebez. Tanknak mindig melee rangeben kell lennie.
Kasztereknek a platform szélén kell állni, mivel ha a bosshoz közel állnak, akkor beleszakít a spelljeikbe (Static Shock)
1. fázis ( 100-80%-ig)
Ez a legnehezebb fázis.
A raidnek szét kell szóródnia a platformon félkörívben, de úgy hogy egy healer még rangeben legyen mindenkinek. (esetleg még 2 fős csapatokat lehet alkotni). Oldal irányba nem nagyon kellene mozogni, csak előre hátra.
Képességek ebben a fázisban:
Lightning Strike: ez egy chain lightning, csak éppen mindenkire nyomja tölcsér alakban a targete körül, elég nagy hatótávon. Emiatt kell szóródni. (hasonló lightning, mint ami Thorimnál volt) Akire rakja az 20K sebzést kap, +20K-t ha vki túl közel áll, ha hárman állnak egymáson az már -60K.
Ice Storm: ez egy Blizzard, ami random módon mozog a platformon, és egy jégsávot rak le maga után. Ha benne állsz akkor egyrészt lassít, másrészt sebez. Ne állj rajta, de át lehet futni rajta.
Squall Line: ez egy tornádókból álló fal, ami körben mozog a platformon a boss körül, és random lesz egy lyuk (ablak) rajta. Na abba kell beleállni, különben biztosan meghalsz, ha elkap. (kb. úgy működik mint Sartharionnál a tűzfal) Szinte mindig lesz egy ilyen aktív Squall Line ebben a fázisban.
Wind Burst: ezt a képességet percenként 2x használja, és 5 másodperces a cast time-ja. Ahogy ezt elkezdi castolni, mindenkinek a bosshoz kell rohannia és a lehető legközelebb beállnia, különben a cast végén érkező knock back lerepíti a platformról. (Ez nem biztos halál, de kb. 10 másdoperc mire visszakerülsz a platformra, és lehet hogy éppen a tornádó falba landolsz.)
A legnehezebb kombó, a tornádó falon való átbujás és a bosshoz berohanás időzítése, amikor a két fenti képességet egyszerre nyomja. Ha nem érsz át a falon a bosshoz, akkor inkább hagyd magad ledobatni a platformról, mint hogy beleütközz a falba, ami biztos halál. Papok be tudnak life grippelni embereket a bosshoz, ha nagy gáz van.
2. fázis (80-25%-ig)
Squall Line-t továbbra is tolja, Wind Burst és Lightning Strike nincsen ebben a fázisban.
Acid Rain: nature sebződést növeli a raiden. Ez egyfajta soft enrage, nem elkerülhető. 15-17 stacknél borítékolható a wipe.
Stormlings: 20 másodpercenként kis addokat idéz, amik nature sebzést nyomnak maguk körül 20 yardon belül. Ha megölünk egy addot, akkor a bossra felkerül egy Feedback nevü debuff, ami 10%-kal növeli a bosst ért sebzést. Ez 20 másodpercig van fenn. A Feedback stackelhető, ezért úgy kell időzíteni az addok leölését, hogy a debuff folyamatosan fenn legyen a bosson, tehát azelőtt leölni az aktuális Stormlingot, hogy kijönne a következő, és így felstackelni rajta a Feedbacket.
Ez a fázis egy dps verseny, azelőtt kell elérnünk a következő fázist, mielőtt az Acid Rain kinyírja az egész raidet.
3- fázis (25-0%-ig)
A fázisváltáskor eltűnik alólunk a platform és kapunk egy képességet (Eye of the Storm), amivel a levegőben tudunk repülni. Ahogy ez megtörténik mindenkinek be kell "repülnie" a boss alá, a lehető legalacsonyabbra. (legalul lesz egy villámló rész, afölé kellene beállni, anélkül, hogy hozzérnénk)
Mindenkinek azonos magasságon kell lennie, de vízszintesen szóródni kell, mert a boss chain lightningot nyom, plusz random emberekre kipakol egy Lightning Rod nevü debuffot, ami sebzi a körülötte lévőket elég nagy területen belül (20 yard). Akire ez felkerül, az lehetőleg senkihez se álljon közel.
Ami miatt alacsonyan kell kezdenünk, és azonos magasságon lennünk ebben a fázisban az az, hogy a boss időnként Lightning Cloud-ot idéz egy random emberrel azonos magasságban. Ez egy hatalmas viharfelhő, ami betölti az egész teret egy adott rétegben, és 5 sec után elkezd pulzálni, és mindenkit sebez, aki az adott magasságon tartózkodik, benne maradni kb. azonnali halált jelent.
Szóval ahogy ez megjelenik, mindenki elkezd feljebb mozogni arról a magasságról, amíg ki nem érünk a felhőből.
Itt megint lesz Wind Burst, de most már instant spell. Miután ellök csak vissza kell állni a korábbi helyedre. Ezért fontos, hogy közel legyünk a bosshoz, ebben a fázisban, mivel ha túl messze állsz, akkor annyira messze dobódsz el, hogy leesik rolad az eye of the storm buff, és lezuhansz.
Elég gyorsan le kellene ölni a bosst, mivel egy idő után elfogy majd a tér, és nem tudunk feljebb mozogni a villámfelhőkből.
|