Twilight Ascendant Council
Három fázisú fight, összesen 5 ellenféllel. Az első két fázisban 2-2 elementál lorddal csatázunk, a harmadikban összeállnak egyetlen főellenféllé. Az első és a második fázis is akkor végződik, mikor az egyik ellenfél eléri a 25%ot. Az első két fázis alapvetően a jó végrehajtásról szól, p3 viszont egy dps teszt. P3ban a boss hp-ja az első két fázisban szereplő bossok phaseváltáskori átlagolt hp-ja lesz, tehát ha mindegyik 25%on volt az adott phase-endben, akkor 25% hp-ja lesz, ha kettő boss 50%-on volt, kettőt pedig levertünk 25%-ra, akkor 37.5% hp-n kezd a boss. A nyílvánvaló cél az, hogy a lehető legközelebb legyünk a 25%-hoz p3 kezdetekor, tehát az első két fázisban egyszerre kell "meghalniuk" a bossoknak.
P1 - Ignacious és Feludius
A lépcső két oldalán kell tankolni a bossokat. Igna: melee dps, Felu: ranged dps. A ranged dps és a healerek szétszóródva állnak a teremben, a lehető legmesszebb Felutól.
Felu képességei:
Glaciate: frost ring aoe, minél messzebb áll valaki, annál kevesebbet sebződik. Akin waterbomb (lásd később) van, az befagy és nagyon sokat sebződik, ami nem jó. A bosst tankoló emberke megpróbálhat pár lépést kifutni, hogy ne 200k-t sebződjön.
Heart of ice: dispellezhező debuff, ami egyre többet sebez az illetőn. Ha közel megy vele az illető valakihez, akkor az illetőre rárak egy buffot, amivel az többet sebez a tűzlordon. Erre kb. 10-20 másodperce van, aztán célszerű lenne leszedni a debuffot. Gyk aki megkapja, az berohan a meleebe es szétdobja rajtuk a buffot majd dispellezzük róla mikozben visszamegy a helyére.
Waterbomb: kis vízlövedékek jönnek ki a bossból, akit eltalálnak, megkapja ezt a debuffot. Mozgási sebességet csökkent, a tűzlord tűzcsíkjába (lásd később) állva lehet leszedni, amit meg is kell tenni a lehető leggyorsabban.
Hydrolance: single target nuke random targetre, megszakítható és meg is kell szakítani.
Igna képességei:
Flame torrent: gyk. egy tűzlehellet, amit maga elé nyom. Ha nem te vagy a tank, akkor ne állj a boss elé...
Burning blood: a heart of ice párja, aki megkapja, az szétszórja a casterekre a buffot, hogy többet sebezzenek a jéglordba, majd dispel miközben megy vissza a helyére.
Leap: néha kiugrik a boss egy random targetre és mindenkit ellök. Ezután visszarohan a tankhoz. Eközben egy tűzcsíkot hagy maga után, ebbe kell beleállni, hogy leszedjük magunkról a waterlogged (lásd fentebb) debuffot.
Aegis of flame: Egy pajzsot rak magára, majd elkezdi castolni a Rising flames nevezetű spelljét. Amíg a pajzs rajta van, ezt a spellt nem lehet megszakítani és egyre növekvő tűzsebzés éri a raidet. A lehető leggyorsabban le kell verni a pajzsot (ehhez mindenképp szükséges a meleen a heart of ice (lásd fentebb) buffja), majd megszakítani a spellt.
A fázis menete: A lépcső két szélén felveszik a tankok a bossokat, a melee üti a tüzes bosst, a ranged a jegeset, a lehető legmesszebb állva a bosstól. A megfelelő debuffokkal a lehető leggyorsabban átrohanunk a megfelelő dps szekcióhoz, hogy még legyen idő leszedni a debuffot is. A jeges bosson szakítjuk a hydrolance-et, a tüzesen leverjük a pajzsot és szakítjuk a tűz aoe-t. Mikor a tüzes kiugrik valakire, a hátramaradó lángcsíkba belerohanunk ha van rajtunk waterlogged debuff. Lehetőség szerint mindkét bossnak egyszerre kellene elérnie a 25%-ot.
P2 - Arion és Terrastra
A ranged Ariont üti, a melee Terrastrát.
Arion képességei:
Cyclon: Ha belemész, kapsz egy levitate szerű buffot, ami megvéd Terra quake-jétől (lásd később)
Lightning rod: Aki ezt megkapja, annak ki kell rohannia a falhoz, a lehető legmesszebbre a raidtől, a lehető leggyorsabban. 15 másodperccel később az illetőre megy egy chain lightning, az ha átugrik valakire, biztos halált jelent.
Teleport: a boss hajlamos össze-vissza ugrálgatni a teremben, ezért is nem a melee üti.
Thunderstorm: 100k sebződés, ha rajtad van a gravity well (lásd lentebb) buffja, akkor az megvéd.
Terra képességei:
Gravity well: Ha belemész, kapsz egy grounded nevezetű buffot, ami megvéd Arion szupervillámjaitól. (lásd fentebb)
Harden skin: Megszakítható spell, egy pajzs, ami ha rajta van a bosson, duplaannyit sebez és feleannyit sebződik. Ha nem sikerül megszakítani, akkor a rangednek is rá kell fordulni a bossra hogy a lehető leggyorsabban leessen a pajzs a bossról.
Eruption: A föld alól nagy tüskék jönnek ki és felszúrnak egy 50k-s sebzéssel mindenkit, aki nem mozgott ki a szokásos kinézetű földfelhőből időben. Értelemszerűen ki kell belőle mozogni, a melee fokozottan figyeljen, hogy észrevegyék.
Quake: A cyclon buffja megvéd tőle, egyébként meg 100k sebződés.
A fázis menete: a tankok felveszik a bossokat, a melee a földurat üti, a ranged a légurat. A melee szakítja a harden skint, ha nem sikerül, a ranged segít leverni a pajzsot a bossról. Mindenki kiáll a földfelhőkből még mielőtt a tüskék előjönnek. A szuperképességeiket elvileg percenként castolják, felváltva. Ha quake volt, akkor mindenképp thunderstorm a következő és fordítva. Elvileg mindig a quake az első, tehát a ciklonba kell belerohanni, mihelyst megjelent, majd utánna váltogatni. Itt is szóródni kell valamennyire, hogy a tüskéket a lehető legegyszerűbb legyen kikerülni. Emellett érdemes úgy beállni, hogy ha a castereknek rá kell fordulnia a foldes bossra, akkor ahhoz ne kelljen mozogniuk. Egy lényeges dolog van még, az a lightning rod. Aki ezt megkapja, az kifut a raidből. Ha emiatt nem lesz rajta ciklonos vagy gravity welles buff, az sem lényeges, azt még esetleg túl is élheti (főleg ha benyom vmi CDt, ha van neki ilyen), de ha a chain lightning átmegy vkire, az biztos halál. De az esetek nagy részében amúgyis van rá idő, hogy visszaérjen felvenni a buffot, vagy már eleve rajta volt. A lightning rodot kis sarga nyilacskával jelzi a célpont feje fölött.
Itt is egyszerre kell elérniük a 25%ot.
P3 - Monstrosity
A dps check fázis, HERO, CD-k, minden mehet és kell is.
A Monstrosity képességei:
Electric Insability: villám, ami idővel egyre többet sebez. Gyk egy soft enrage képesség, előbb-utóbb belehal a raid.
Lava seed: kis lángok megjelennek a földön, majd nem sokkal később felrobbanak. Ezt nem érdemes megvárni a lángocskán állva, nem jó.
Gravity crush: Felránt x embert (x valószínűleg egy vagy kettő tizesben) a levegőbe egy buborékba zárva. A buborékban nem lehet semmit csinálni, viszont eléggé sebez, ezt ki kell healelni. Mikor elmúlik a buborék, az illető visszaesik a földre, ami még bónusz sebződés a zuhanástól.
Víztócsa: A boss maga alá pakol egy szép kék pacát, amíg ebben áll, addig a tócsa mérete növekszik. Aki benne áll, az pedig sebződik. Senki ne álljon benne, a bosst pedig kite-olni kell.
A fázis menete: középen kell kezdeni, lehetőség szerint spirálszerűen kiteolni a bosst a kék pacák miatt, hogy a lehető legkisebb méretük legyen, a rangednek és a healereknek pedig a lehető legkevesebbet kelljen mozogniuk. A videón lehet látni, hogy a bosst szinte állandóan mozgatni kell. A tűzpacákból ki kell állni, a buborékokat pedig ki kell healelni. Valószínűleg minden CDre, HERO-ra, potikra, stb-re szükség lesz.
Halfus Wyrmbreaker
Halfus Wyrmbreaker egy ettin, akit Cho'gall azzal bízott meg, hogy sárkányokat idomítson be.
A boss mellett egy ellenséges sárkány van csak a pull előtt, egy repülő proto-drake, ami a harc során fireball-t lövöldöz random emberekre, és 30 másodpercenként egy AoE sebzést okozva tűzet fúj, hogy ne fázzunk. Ezt a legjobb békén hagyni, és elkerülni ill. kihealelni a sebzését.
Ezen kívül 4 leláncolt sárkány és egy ketrecbe zárt fiókák vannak a teremben, ezeket a harc elindítása után ki lehet szabadítani. Hétről hétre változik, hogy éppen mely 3 aktív, és ezek adnak a boss illetve a proto-drake számára buffot/képességet. Minden kiszabadított sárkánnyal kap egy Dragon's Vengeance nevű debuffot a boss, ami a bekapott sebzést +50%-al növeli, ezért ki kell szabadítani legalább két sárkányt.
A sárkányok:
Nether Scion
Ha aktív: a bossra felkerül egy frenzy buff (+100% attack speed)
Kiszabadítva: felrak a bossra egy Nether Blindess nevű debuffot (-25% hit chance, -25% attack speed, -25% damage)
Time Warden
Ha akítív: a Proto-Drake jóval sűrűbben tud fireball-okat lőni
Kiszabadítva: jelentősen lecsökkenti a fireball-ok sebességét
Slate Dragon
Ha aktív: Malevolent Strikes képességet ad a bossnak, -6% healing a tankon, 15-ig stackel (90%)
Kiszabadítva: időnként lestunnolja Halfust 8-10 secre, a stun alatt +100% sebzés a bosson
Orphaned Emerald Whelps
Ha aktívak: a Proto-Drake kap Flame Breath képességet, egész teremre ható AoE
Kiszabadítva: lecsökkenti a boss és a sárkányok sebzését
Storm Rider
Ha aktív: Shadow Nova képességet ad a bossnak, egész teremre ható AoE (30k + knockback)
Kiszabadítva: felrak a bossra egy Cyclone Winds debuffot (+500% casting time), így már szakítható a Shadow Nova
Már most látszik, hogy elég változatos lesz ez a harc hétről-hétre, hiszen egészen különböző stratégiák szükségesek attól függően, hogy milyen sárkányok aktavík éppen. Ki kell választani, hogy milyen sorrendben öljük a sárkányokat, és mennyit, és legalább 2 halála után lehet váltani a bossra.
50%-nál a boss kap egy Furious Roar képességet, ami 3 egymást követő rövid stun, mozogni lehet a stunok között, képességet használni nem. 30 másodpercenként használja, előtte a tankra nem árt valami CD, utána pedig azonnal Shadow Novát castol.
Innetől kezdve statikus tank 'n spank a csata egészen végéig, vagy a 6 perces az enrage timerig.
Valiona & Theralion
Valiona & Theralion taktika leírásunk következik, melyben a két egymással rivalizáló sárkány lesz az ellenfelünk, akik azért ha csatára kerül a sor meglehetősen jól ki tudják egymás egészíteni. Az alábbi boss taktikai leírás legfőképp a normál változatot szemlélteti. A csatát Valiona kezdi, majd felreppen és cserélnek. Természetesen közös HP pool és egyszerre halnak meg. Jó esetben egy igen könnyen kezelhető 2 fázis váltakozásából álló röpke 5-6 perces csata. 10 percnél semmiképp sem több
Valiona képességei:
-
Földön
-
Blackout — Dispellezhető debuff,, 20k healinget elnyel. Amikor dispellezzük, 250k AoE sebzést tol, de osztódik a környező playereken.
-
Devouring Flames — Nagy AoE sebzés a fél teremre, el kell futni előle..
-
Levegőben
-
Twilight Meteorite — 150k sebzés egy kijelölt playerre, ez is osztódik..
-
Deep Breath — Befújja a terem harmadát, sebez, ki kell állni belőle.
Theralion Képességei:
-
Földön
-
Engulfing Magic — 20 seces debuff, ki kell vele futni azonnal a raidből, mert bármi amit castolsz, magad körül is robban AoE sebzésbe. HoTok, DoTok, minden!
-
Fabulous Flames — Lerak a földre egy lila kört, azonnal kifutni belőle, nagyot sebez!..
-
Levegőben
-
Dazzling Destruction — Lila spirál a földön, azonnal kiállni onnan, mert a becsapadó meteor nagyon fáj.
-
Twilight Blast — 8 yardos AoE meteor..
A csata menete és fázisai:
A csata alatt meg kell bírkóznunk mind a két sárkánnyal, de szerencsénkre közös hp-val rendelkeznek, szóval mind a kettő ugyan akkor fog meghalni. A harc két részre bontható, attól függően, hogy melyik sárkánnyal harcolunk éppen a földön. Amikor ugyanis az egyikük a földön van a másik felettünk fog repkedni és fázisváltásnál megnehezíti az életünket.
Valiona lesz az első sárkány aki egy Blackout debuffal kezd. Ekkor a raidnek össze kell állni a tankra és a debuffot ekkor dispellezni és akkor 250,000 damage megoszlik a raiden. Theralion eközben Twillgiht Meteorokkal lő random emberekre ami nem csak a targetet hanem kis rangeben AoEban is sebez ezért szóródni kell. Valiona következő képessége Devouring Flame. Ezt a képességet kb 2.5 secing castolja szóval egyől el kell mozogni előle hogy semmiképp ne találjon el minket.. Ha a boss közeledik az air fázisához elkezdi castolni a Dazzling Destruction képességét. Ez a képesség nagy vortexeket nyit a földön aki beleáll sebződik és egy út egy másik dimenzióba lesz a jutalma. Ezért ezeket el kell kerülni. Ha mégis beleesnénk akkor el kell kerülni a kis gömböket a földön és egy portalt keresni a teremben ami vissza rak minket a helyünkre. Ha Valiona felszáll akkor Theralion jön és átveszi a helyét.
Egyszerűen: Szóródás > Blackout? = Összeáll > Dispell megvolt? > Szóródás megint mert hullik a Twillight Meteor. > Devouring Flame? = elfutni előle > Phase váltás Vortex a földön? = Nem beleáll > Ha mégis keresi a portált és nem gyüjtögeti a shardokat!
Theralion ekkor újra Twilight Meteorite spellt használ viszont pont fordított mechanizmussal. Egy lila nyíl jelenik meg a target feje felett és rajta kell csoportosulni a csapatnak, mert ekkor a meteor magában hatalmasat sebez ezért most meg kell oszitani a raiden. Melee a tankon áll, ranged egy kupacban. A ranged a terem közepén található mintán fut, amikor alájuk rakja a boss a lila kört. Még castolni fog Engulfing Magic nevű debuffot amit egy random ember kapja. Akin ez van azonnal ki kell futni a raidből!
Egyszerűen:
-
Raid összeáll Meteorok miatt (melee és ranged külön-külön) > Lila kör a földön? = Kimozog a minta mentén együtt
-
Debuff? = Kiáll raidből
-
Deep Breath? = Nem állok az útjába.
Amikor Valiona Újra le akar szállni Deep Breathet castol háromszor. Ha ezt castolja ki kell állni az útjából. Ha mind a háromszor fújt leszáll és Theralion felszáll és máris kezdődik az egész elölről!
Cho’gall
Cho’gall Draenoron született – generációk óta ő volt az első kétfejű ogre. Ezek az ogrék intelligensebbek voltak a többinél, ráadásul gyakran képesek voltak mágiát is használni. A két fej közül a jobb oldali, két szemmel rendelkező a racionálisabb Cho, és a bal oldali, egy szemű, őrült fej Gall. Cho’gall viszonylag hamar Gul’dan szolgálatába lépett, aki az eredaroktól megtanult arcane varázslatokra oktatta az ogrét. Cho’gall hamar az Old Horde egyik legrettegettebb tagjává vált, aki Kilrogg Deadeye mellett az egyik vezetője volt az Első Háborúban az első Stormwind elleni (sikertelen) támadásnak. Miután az egyik ork klán vezetője megtagadta a Shadow Council parancsát, kivégezték és a helyét megkapta Cho’gall. Az ogre átnevezte a klánt Twilight’s Hammernek és mind a korábbi névre, mind az elődjére vonatkozó összes dokumentumot megsemmisíttette. A Twilight’s Hammer a többi ork klántól eltérően inkább egy fanatikus vallási szektaként működött, és legfőbb céljukká az apokalipszis elhozása lett Azerothra. Ennek érdekében Cho’gall részt vett Gul’dan legveszélyesebb terveiben, beleértve a normális ogrék kétfejű ogre mágussá alakítását, az első death knightok létrehozását és az Altar of Storm “szentélyek” felállítását…
A fight 2 fázisból áll, 1. fázis: 100%-25%, 2. fázis: 20%-0%.
Amint behúzzuk megjelenik egy Corruption bar, ami Atramedeshez hasonló Sound bar. Hasonlóan is működik, ha valamilyen képesség eltalál nő a Corruption barod. 100ig stackel fel ez a Corrupted blood.
-
25x Corruption: Accelerated Ez egy dispellezhető debuff ami 2 stack corruption-t ad 1 secenként. Ez 1 percig van fent, azonnal le kell szedni.
-
50x Corruption: Sickness 39000-41000as Shadow dmg-et hánysz magad elé. Ilyenkor el kell fordulni. Magad elé hánysz 5 yardra.
-
75x Corruption: Malformation Egy csáp nő ki belőled ami Shadow Boltot lő a raidre.
-
100x Corruption: Absolute Faceless one-á válsz, 100% healing csökkenés és 100% sebzést ad, a spelljeid instantok.
Képességek:
1 fázis
-
Fury of Cho’gall 30k Shadow és 30k Physical dmg a fő aggrotargetre és egy debuff ami 20%al növeli a shadow és physical dmget. Tauntolni kell a tankoknak.
-
Flame’s Orders Cho’gall ütésenként +20k Fire sebzést tol, és lava spawnokat tesz a földre amiből ki kell állni
-
Shadow’s Orders Cho’gall ütésenként shadow nova AoE-t tol az egész teremben. 3 AoE hullám, ki kell healelni.
-
Conversion Ez egy mind control. Egyszerre 3 embert tesz mcbe, ha a targetet stunnolod, szakítod akkor megszakad az mc. Kötelező azonnal kiütni!
-
Twisted Devotion Minden Mc-zet target után kap a boss egy +10%os dmg buffot 3 secenként. Na ez rossz, el kell kerülni.
-
Summon Corrupting Adherent Egy addot spawnol, amit meg kell ölni. Ha meghal akkor egy black poolt hagy maga után ami sebez. Ezért a bejáratnál kell megölni az összeset.
-
Fester Blood Ez a képessék minden egyes megölt Adherent után a black poolból idéz 5db/pool kis slimeokat. Ezek a slimeok cczhetőek, de nem szabad hogy bárkit is üssenek mert növeli a corruptiont. Továbbá ha van élő Adherent akkor egy hatalmas Shadow AoE képességet adnak nekik, ami instant wipe, tehát meg kell ölni az Adherentet mire elcastolja. kb 30sec.
Adherent tudnivalók:
-
Shadow AoE, 1.5 sec cast amit szakítani kell.
-
Shadow missile a földre amiből ki kell állni. Éppen ezért szóródik a raid, amint megjelenik az add.
2. fázis
-
Corruption of the Old God AoE dmg és növeli a corruption bar-t is. Amíg meg nem hal addig ez az aura fent marad.
-
Darkened Creations Csápokat summonol amiket azonnal le kell verni, és SZAKÍTANI!!!
-
Debilitating Beam A csápok lövik ezt a spell-t. Shadow dmg, és növeli a Corrupted bloodot. 75% dmg és healing csökkést is ad. Ezt lehet szakítani. stunnolni.
Stratégia:
Phase I.
Középen tankoljuk, a ranged és a melee a hátánál, összeáll mert így könyebb az mczett targetet szakítani, stunnolni. A tankoknak Fury of Cho’gall után taultolni kell. A tűzkörökből ki kell állni. Ha spawnol egy add akkor azonnal ráfordulunk, meg kell ölni mielőtt elcastolja Cho’gall a Fester bloodot. Nem minden DPS fordul ki, 1-2 marad a bosson, mert kell bele a DPS rendesen. A terem bejáratánál öljük meg a melee kifut mielőtt meghalna a black pool miatt. Utána a black poolokból addok fognak jönni. Lassítani kell őket és isszonyat nagy nuke, csak a ranged ölni őket, mert nem szabad hogy megüssenek bárkit is. Az addok despawnolnak ha Cho’gall 25% alatt van. Ez ismétlődik, de több kis slime lesz mert minden egyes black pool után lesz 5. 15-20 addot még tudunk kezelni többet nem. Így ha 20 add van kint, azaz 4 pool és közel vagyunk a 25%hoz akkor a bosst kell nukeolni. Ebben a phaseben minimalizálni kell a corrupted bloodot, mert sokkal nehezebb lesz a P2. Minimalizálás: 0. Minden raidsebzés elkerülhető, kivéve a shadow AoE-t, hát kerüljük is el, különben a raid leader enrage-el.
Phase II.
Ez a burn phase, mivel constans AoE sebzést kapunk be, és egyre nő a corruptionunk, hero az mindenképpen erre a phasere. A tankok továbbra is tauntolják a boss-t debuffonként. Ha jönnek a csápok, akkor mindenképpen azokat nukeoljuk. Szakítani és stunnolni kell, ha castolják a Beamet.
Így néz ki a dolog: Bosst ölöd – > Csápokat ölöd -> Bosst ölöd -> Csápokat stb. A bosst érdemes a trónjához elhúzni, minél közelebb a falhoz, mert így csökkenthető a csápok szóródása, és könnyebben ölhetők.
|