Shanoxx
A Flamewakerek (tűzvándor/tűzjáró-ra fordítanám válasszatok) egyek a legrettegetteb elementál őrök közül Firelandsen. Shannox sem kivétel. Ragnaros fő vadászaként és a pokol kutya falka mestereknént szolgál, Shannox az elementál teret a két legvérengzőbb kutyájával Riplimbbel és Rageface-el járja.
Shanoxx képességek:
- Throw Immolation Trap: Shannox kilő egy tüzes csapdát egy célpont játékos lába elé. A csapdának 2 másodpercre van szüksége az élesedéshez. És aktiválódik ha valaki élesedése után rálép, ezzel 52529 tűz sebzést szenved el azonnal valamint további 21012 3 másodpercenként. Ez a csapda továbbá 40%-al növeli az összes elszenvedett sebzést 9 másodpercig. (Ha belegondolunk, ez szinte biztos halált jelent.)
- Crystal Prison Trap Effect: Shannox kilő egy bebörtönöző csapdát egy kiválasztott játékos elé. A csapdának 2 másodpercre van szüksége az élesedéshez, ezután rálépve aktiválódik és magma-kristály börtönbe vonja áldozatát. A bebörtönzött játékos nem tud semmiféle akciót végrehajtani míg társai le nem rombolják az őt fogvatartó kristályt.
- Arcing Slash: 125% fegyver sebzést okoz a vele szembenállóknak (elég nagy sugárban) 1 yardon. Továbbá felteszi a Jagged Tear debuffot.
- Jagged Tear: Arcing Slash által okozott debuff. 30 másodpercig 3000 fizikai sebzést okoz 3 másodpercenként. Stackelődik.
- Hurl Spear: Shannox Riplimb kutyája felé eldobja a lándzsáját. Akit eltalál 126072 sebzést szenved el. Továbbá a becsapódás körüli 50 yardos körön mindenki sérül 52530-at tűzsebzés formájában. A lándzsa továbbá a becsapódás helyén egy kitörést okoz mely akit eltalál 52530 tűzsebzést szenved. Ezután Riplimb kivonja magát a harcból és visszaviszi a lándzsát a gazdájának.
- Frenzy: Ha Shannox mindkét kutyája meghal, elkezd dühöngeni. Megnő a fizikai sebzése és támadási sebessége 30%-kal. Továbbá már nem dobja el a lándzsáját ehelyett maga elé beleszúrja a földbe, ezzel érve el ugyan azt a hatást.
Shannox kutyái:
Shannoxnak két kutyája van.
Riplimb:
Riplimb a legtöbb threattel rendelkező célpontot fogja támadni. Heroic módban nem lehet megölni a gazdája halála előtt. Ha az élete 0-ra csökken 30 másodpercig feküdni fog, utána újraanimálja magát, hogy újból harcoljon. (Ez utóbbi is HC módra vonatkozik szerintem.)
- Limb Rip: Riplimb megharaplya célpontját ezzel normál sebzésének 175%-kát okozza valamint felrakja a Jagged Tear debuffot.
- Jagged Tear: Riplimb okozza a Limb Rip képességével. 3000 fizikai sebzést okoz 3 másodpercenként 30 másodpercig. Stackelődik.
- Frenzied Devotion: Akkor aktiválódik, ha Riplimb életben van mikor a gazdája életereje 30% alá esik. Ezáltal megnövelve a sebzését 200%-kal és a támadási és mozgási sebességét 100%-kal.
Rageface:
Rageface-t nem lehet irányítani, a játékosok között fog cikázni, és random targeteket támad.
- Face Rage: Rageface ráugrik egy játékosra, akit a földre lök és elkábít. Ezután kegyetlenül elkezdi karmolni őt. Minden karmolás 8000 fizikai sebzést csinál fél másodpercenként, de a okozott sebzés növekszik minél tovább koncentrál rá Rageface.
A Face Rage ideje alatt Rageface 50%-kal érzékenyebb a kritikus sebzésekre. Rageface addik karmolja az áldozatát mig az meg nem hal vay Rageface legalább 40000 sebzést nem kap.
Rageface ugyan úgy rendelkezik a Frenzied Devotion nevű képességgel.
Boss fight menete:
A fight alatt nem kell túlzottan sokat mozogni, egyedül a Shannox által dobált csapdákat kell majd kikerülnünk. A nehézséget majd inkább a dps megfelelő felosztása fogja okozni. Ennél a bossnál érdemes Shannox körül minden trasht kiirtani, hogy később kényelmesen tudjunk mozogni a harc alatt, és ne húzzuk be őket véletlenszerűen.
Kezdésként a main tank felveszi Shannox-ot és Limp Rib-et (Rageface ugye nem is tankolható.). Rajta igen gyorsan fog stackelődni a Jagged Tear ami miatt az off-tank-nak egy idő után át kell majd vennie tőle. A DPS-eknek a lábunkhoz dobott trap-ekből kell kiállnia (erre van 2mp), valamint a molten eruption-öket kell elkerülni. (Utóbbi piros tűzkörként fog megjelenni a földön.
A “taktika” alapvetően az, hogy a két kutyának hamarabb kell minthogy Shannox élete elérné a 30%-ot, ergó őket dps-eljük le elsőként. (Shannox is erőssebb lesz ugyan a kutyái halála láttán, de ez még mindig kezelhetőbb, mint KETTŐ megvadult dög.) Kezdésnél a ranged dps-ek Rageface-et ütik, ő ugyanis összevissza charge-ol random targetekre, a melee tehát nem tudna bele rendesen dps-elni. A meleek tehát Riplimb-et ütik, ő ugyanis szinte végig ott lesz Shannox mellett, ahol tankoljuk őket. (Kivéve mikor elszalad néha a gazdája lándzsájáért.) Elméletileg a kutyák is belehúzhatóak a csapdákba, és sebződnek is vele rendesen, de ezzel eleinte valószínűleg nem érdemes bonyolítani a helyzetet, enélkül is le kell mennie simán.
Hogy is néz ki tehát a dolog? Levisszük mindkét kutyák 5-5%-ra, ekkor dps stop, targetváltás Shannox-ra, őt is levisszük 35%-ra. Ezután mindkét kutyát gyorsan meg kell ölni, majd váltás a gazdájukra és nuke. (Nincs phase 2, ugyanúgy lesznek csapdák, stb.)
Ennyi. De tényleg. Pár fórumot, guide-ot elolvasva az a PTR-es arcok véleménye, hogy messze ez a legegyszerűbb boss, így érdemes lenne ezzel kezdeni valószínűleg.
Beth’tilac
A fight úgy indul, hogy a tank belever egyet Beth’tilac-ba, mire ő felmászik a fölöttünk kifeszített hálójára – innentől indul a phase 1, és máris látható, hogy a harc egyszerre fog zajlani fent a bossnál, illetve lent.
Kezdésnek pár kisebb pók fog jönni, amiket meg kell ölni gyorsan, utána ugyanis az ő hullájuktól indul felfelé egy póhkáló-szál, amin fel lehet jutni Beth’tilachoz. /egy szálon csak egy ember tud feljutni. Ha senki nem megy fel, és veszi fel a bosst, akkor ő elkezd nagyon unatkozni, és ránknyom egy Meteor Burn nevű spellt, amivel elwipe-oltatja a teljes raidet! / A bosshoz 4 embernek kell felmennie, 1 tanknak, 1 healernek és 2 melee dps-nek. Innentől két csapatra oszlunk, és fent és lent teljesen más a teendő, lássuk is.
Elősször a fenti csapatról:
A boss képességei itt a következőek:
Meteor burn: becsapódó (?) tűzmeteor 40k sebzés, kiállunk belőle, mert bánt. (Lyuk marad utána a hálón, amin le lehet esni.)
Ember flare: tűz aoe-t lök ki magából 150 yardra, kb. 25 000 sebzést okozva minden fent levőnek.
A legfontosabb dolog pedig Beth’tilac úgynevezett fire energy-je. Ez egy 100-ról induló bar, ami szép lassan csökkenni fog idővel, és amikor eléri a nullát, akkor a boss elkezdi castolni a Smoldering Devastation nevű spellt, ami 40 000 sebzést okoz/sec a fent lévőknek. Ez elől úgy kell elmenekülni, hogy mindenki aki a hálón volt addig, odamegy a bossra, alatta ugyanis vagy egy lyuk, amin keresztül le fogunk esni, és így kimaradunk a Devastation-ből. (Fall damage nem lesz.) Ahogy fönt véget ért ez a tüzes apokalipszis, ugyanennek a csapatnak ismét azonnal vissza kell másznia a bosshoz, és DPS-elni tovább, mint a barom.
Lássuk mi történik mindeközben lennt:
Különböző pókok fognak megjelenni, nézzük őket sorban.
Cinderweb Spinner: ők fognak a fölöttünk levő hálóról lelógni, és mindenféle szart köpködni ránk. Alapesetben csak ranged éri el (lent nem is kéne lennie melee-nek), de egy leírásban megemlítik, hogy taunt-ra lejönnek a földre…
Cinderweb Drone: ezek nagydarab pókok, egyszerre mindig 1 fog jönni. Ez is 100 fire energy-vel indul, és meg kell ölni, mielőtt még 0-ra lemenne, utána ugyanis felmegy a bosshoz, és tőle fog szipkázni ilyen fire energy-t, ami többszörösen is szívás. Ezt a Dronet végig kite-olni kell a tanknak körbe a széleken, mindjárt ki is derül miért. Az addnak vagy egy képessége amivel maga elé 60 fokban köp egy Boiling Splatter nevű jóságot, amivel kb. 65 000 dmg-et okoz, csak a tank áll elé tehát, ranged messziről dps-eli.
Cinderweb Spiderling: a legkissebb, és egyben legtrükkösebb pókok. Csapatokban jelennek meg, kb. 8-10 db egyszerre. (Ezeket nem ütheti melee, ugyanis 5 yardon belül levőkre tesz egy mérget, ami 7500 dmg-et okoz 2 sec-enként, 10 másodpercig, és ha ebből 2-3-at beszed valaki, garantáltan meghal). Ők ösztönösen a Drone-ok felé mozognak, és ha eljutnak hozzá, akkor jön a Consume, tehát a nagy pók felfalja a kicsit. Ezzel 20% hp-ja töltődik vissza, 20% attack speed-et kap, és ennyivel gyorsabban is mozog. Tehát ha ebből 2-3-at megesz, akkor ezek stackelődnek, és a végén akkorákat fog verni a tankba, hogy nem lesz kihealelhető. Erről szól a phase1 lent igazándiból, ez a legkritikusabb rész. A nagy Drone-t végig kite-olni körbe, el a kis addoktól, a kis addokat lassítani, trapelni, és aoe-zni mint az őrült.
Phase 1 addig tart, amíg le nem ment 3 Smoldering Devastation, ezután a boss leugrik a hálójáról, és indul phase2. Ha eddigre a fenti dps-ek nem verték le legalább 75%-ra, akkor halálra vagyunk ítélve, a boss-on ugyanis innentől stackelődik egy Frenzy nevű buff, amitől 5%-al nagyobbat sebez, amit egy idő után nem lehet majd bírni tankhealben. (Soft enrage timer van tehát.) Maga a phase 2 már gyerekjáték az első fázishoz képest, szinte faceroll. A boss elé itt is csak a tank álljon, tőle legalább 10 yardra mindenki más. A bossnak egyetlen említésre méltó képessége van, ez pedig a Widow’s kiss, amit a tankra fog elcastolni, ami csökkenti a beérkező heal-eket, és stackelődik, át kell vennie tehát a másik tanknak. A Widow’s kiss-től a tank egy 10 yardos sugárban tűzsebzést fog okozni a raid-nek, maradjunk tehát távol tőle. (20 mp-alatt lejár a debuff, ezután tudja visszavenni a main tank.)
Ennyi, a phase 2 egy szimpla DPS verseny, hamarabb kell megölni Beth’tilac-ot, minthogy a Frenzy annyira felstackelődne rajta, hogy már nem bírják a healerek életben tartani a tankot.
Lord Rhyolith
Lord Rhyolith egyike a legősibb elementáloknak, magából az Azerothot formáló ősi tüzekből született. Ő felelős a Firelands-i új elementálok kialakításáért és még mindig birtokolja a titánok szikrázó gyűlöletét ezáltal igencsak megfontolandó, hogy csatába szálljanak vele a halandó népek.
1. fázis: Obsidium fázis:
Lord Rhyolith figyelmen kívül hagyja a játékosokat még a páncélzata ép. De a játékosok üthetik a lábát, hogy irányíthassák a mozgását.
Képességek:
- Obsidian Armor: Lord Rhyolith felébred (gondolom ez a pull) és beborítja magát egy vastag Obsidium köpennyel, ami 80 stacknyi obsidium armor, és minden stack -1% bekapott sebzést okoz nála. (Tehát az elején -80% minden őt ért sebzésre)
- Lord Rhyolith armorja lecsökken és sérül amint rálép egy aktív vulkánra. Ha megsérül, a Lord armorja életre kell, ha nem hal meg időben akkor az ura visszakap 1% armort. (A vulkánra lépve viszont megkapja az ún. Molten armor nevű buffot, amitől 2%-nal nő a sebzése, és ez addig tud stackelődni ha újabb lávákba visszük, ameddig valamilyen képességét el nem lövi. Max 20-ig amúgy.)
- Concussive Stomp: Lord Rhyolith lesújt a földre, ezzel 35000 tűz sebzést okozva 20 yardos körben és hátralökve a célpontokat. Minden ütés 2-3 vulkánt hoz létre. A sebzés maga elkerülhető, ha a cast végén az ember a levegőben van (jump ugyebár).
- Drink Magma: Ha Lord Rhyolith egyszer is eléri a terem szélét beleiszik a forró magmába és megfordulva a raidre köpi azt, ezzel 35000 tűz sebzést okozva másodpercenként 4 másodpercig.
- Thermal Ignition: Lord Rhyolith hamufelhőt szabadít fel magából, mely mindenkit 7 yardon belül 15000 tűz sebzéssel támad. Ezután a felhőből önmaga egy részét átformálja elementállá. Így több Fragments of Lord Rhyolith vagy egy Sparks of Rhyolith kel életre.
- Fragments of Rhyolith: Kevés élete van, de ha nem hal meg 30 másodpercen belül az aktuális életerejét belesebzi egy véletlenszerűen kiválasztott játékosba. (Az idő előrehaladtával egyre többet sebez, és sebződik.)
- Sparks of Rhyolith: Maga körül 12 yardon belül 8644 tűz sebzést okoz/sec. Olyan messzire kell húzni a raidtől amenyire lehetséges, majd gyorsan elpusztítani.
- Infernal Rage: Sparks of Rhyolith megnöveli az addok okozott és elszenvedett sebzését 10%-kal 5 másodpercenként.
- Unleashed Flame: Rhyolith tűzcsóvát fog idézni valakire, ami elkezdi üldözni, és akik végül a becsapódás 5 yardos környezetében vannak 10k fire damage-t et szenvednek el. Ha tehát megkapjuk, ne másszunk rá az egy helyen csoportosuló ranged-re/healerekre.
Tereptárgyak:
Vulkánok: Lord Rhyolith minden Concussive Stomp-jával vulkánokat hoz létre. Időközönként a lord egyesével vulkánokat hoz létre. Minden vulkán 3 játékost sebez percenként 6000-res tűz sebzéssel. Minden ezek által okozott sebzés növeli az elszenvedett tűz sebzést 2%-al 20 másodpercig. Ez a debuff 20-as stacket érhet el max.
Kráterek: Ha Lord Rhyolith rálép egy vulkánra az kráterré alakul. A kráterek véletlenszerűen kitörnek, és 5 db lávacsíkot fognak húzni amihez ha hozzáérünk, azonnal 75k dmg boldog tulajdonosai leszünk, illetve ezek a csíkok pár másodpercen belül erupt-olnak, és ha ekkor épp rajta állunk, az bizony 150k sebzés instant.
2. fázis: Folyadék, magma fázis:
Amikor Lord Rhyolith eléri a 25%-ot (30%?) a páncélja széthasad. Többé nem hagyja figyelmen kívül a játékosokat.
Képességek:
Immolation: Lord Rhyolith tüzes aurája sebezi a raid összes tagját másodpercenként 8144 tűzsebzéssel.
Picit, akkor a harc konkrét menetéről és a teendőkről:
Maga a boss nem tankolható, a tankok feladata a létrejövő addok felvétele lesz, illetve a spark-ok gyors elvitele a raid közeléből. A másikfajta addot a melee-k (tehát a boss) mellé húzzák, hogy ők is üthessék. A melee dps-eknek a prio a boss lábának ütése lesz, és ezáltal a boss mozgatása a kráterek felé, amivel tudjuk csökkenteni az armor-ját. A ranged-ednél természetesen az addok a prio target-ek, és csak utána a boss. A boss kissé lassan reagál a jobb-bal lábát ért sebzésre, “lassan fordul”, szóval ezt majd ki kell tapasztalni. A legfontosabb dolog ez lesz, hogy jól irányítsuk, és még véletlen se fusson ki oldalra a lávához, mert akkor beleiszik, és wipe. A healerek végig magas raid damage-re számítsanak, a tankok viszont nem nagyon fognak sebződni.
A boss tehát vulkánokat fog megidézni, amik eleinte “alszanak”, a mi feladatunk pedig az, hogy az aktivizálódó vulkánokba belehúzzuk, így csökkenve a 80% armorját. Ezenkívül a megjelenő addokat kell le DPS-elni, és ezt csinálni egészen phase2-ig, ami egyes források szerint 25, mások szerint 30%-nál jön. Nagyon fontos, hogy amikor átlépünk phase2-be, még véletlen se legyen a boss-on Molter Armor buff (nagyobb sebzés), mert nem fogják bírni a heal-erek az amúgy is őrült magas aoe sebzését. Meg kell állni 32%-nál, megvárni míg valamilyen képességével elhasználja a rajta levő buff-ot, majd csak ezután levinni 30-ig. Phase 2-ről nem érdemes sokat beszélni, a healerek fossák a raidhealt, Heroism benyom és nuke mint az őrült, hogy a boss hamarabb haljon mint mi.
Alysrazor
Mikor Ragnaros erői beözönlöttek Mount Hyalba, Alysra a zöld sárkány cserbenhagyta a szövetségeseit és az áruló fődruidának Fandral Staghelm-nek segített. Jutalmaként tűzzel tisztították meg és újraszületett egy rémisztő főnix formályában.
1. fázis: Tüzek repülése:
Alysrazor körbe-körbe repked és hagyja a szolgáinak hogy sarokba szorítsák az ellenségeit. Időközönként végigsuhan a terem közepén, hogy megkarmolja ellenségeit.
Alysrazor képességei:
- Firestorm: A harc elején Alysrazor felszáll a levegőbe. Szárnyai suhintásával hátralök mindenkit és 31518 tűz sebzést okoz. Továbbá a következő 10 másodpercben mindenkit sebezni fog 10506 tűz sebzéssel másodpercenként.
- Volcanic Fire: Egy masszív kitörés mely megakadályozza az elmenekülést Alysrazor területéről. A Vulcanic Fire útja 6 yardon belül mindenkit sebez 105060 tűz sebzéssel 1 másodpercenként.
- Blazing Claw: Alysrazor többször átvág a terület közepén és 105060 fizikai sebzést oszt ki minden egyes játékosnak 25 yardon belül. Továbbá minden ütés megnöveli a játékos fizikai sebzésbződését 10%-al 15 másodpercig.
- Molting: Alysrazor elkezd olvadni ezáltal Molten Feather-eket hoz létre.
- A Molten Feather felvehető a játékosok által. Minden játékos maximum 3 feathert viselhet. Az első Molten Feather felvétele után képesek leszünk mozgás közben castolni valamint a mozgási sebességünk megnő 30%. Majd minden egyes feather ezt további 30%-kal növeli. Miután felvettünk 3 Molten Feathert megkapjuk a Wings of Flame nevű buffot.
- Wings of Flame: A buff birtoklója 20 másodpercig képes lesz repülni.
Repülés, A repülő játékosokat új képeségekkel bombázza Alysrazor.
- Blazing Power: Alysrazor miközben repül időközönként lerak egy tűzgyűrűt. Aki átrepül ezen kap 4% hastet és manát/runet, stb. tölt vissza. Ez 25-ig stackelődik fel. Továbbá a gyűrűkön átrepülve frissül a wings of flame buffunk.
- Alysra’s Razor: Ha elérjük a Blazing Powerből a 25 stacket megkapjuk az Alysra’s Razor nevű buffot ami növeli a critesééyünket 50%-kal.
- Incendiary Cloud: Repülés közben Alysrazor 1-3 tüzes felhőt eresz ki magából (sok volt a chilis bab) aki átrepül egy ilyenen 31518 tűzsebzést szenved 1,5 másodpercenként. A felhők 3 másodpercig vannak lent a debuff is gondolom eddig tart.
Addok:
- Blazing Talon Initiat:
- Blazing Talon Initiat-ek fognak beszállni a területre, hogy segítsék mesterüket a győzedelmeskedésben.
- Brushfire: A Blazing Talon Initiates (továbbiakban tüzes mekis csirek) felhasznál egy a területen guruló tüzes golyót és mindenkit sebez 31518 tűzsebzéssel 1 secenként 0 yardos körön.(??? nem értem ez volt oda írva) (Szerintem akihez hozzáér, ergó ki kell kerülni.)
- Voracious Hatchling:
- Az első fázis elején két Blazing Broodmother lerakja/dobja a tojásait. Pár másodpercelteltével a tojás felhasad és Voracious Hatchling-ok (éhes kölykök) kelnek ki belőle. (Ez egy vörös, tüzes tojás, elég nagy és feltűnő.) Ezek valóban éhesek és dührohamot kapnak ha nem etetik meg őket Plump Lava Worm-mel.
- Imprinted: Amikor a fióka kikel akit először meglátott embert kiválasztja magának csak őt fogja támadni. A kiválaszott embernek 1000%-al megnő a fiókára mért sebzése.
- Satiated: Jóllakot lessz a madárka ha megkapja a Plump Lava Worm-öt. Ez az állapot 15 másodpercig tart. Fenttartható folyamatos etetéssel.
- Hungry: A jóllakotság letelte után éhes lesz. Minden ütésének 20% esélye van, hogy dührohamot okozzon.
- Tantrum: Dühroham. A fióka sebzése és haste-je megnő 50%-kal.
- Gushing Wound: A fióka megsebez mindenkit maga körül egy 6 yardos körben, ezáltal a Gushing Wound debuffot okozva. Akin ez rajta van 3151 fizikai sebzést szenved el fél másodpercenként. A debuff leesik ha a target hp-ja a max hp-jának 50%-a alá csökken. (Tipp: Ha bleed effect törpe stone form ledobja)
- Plump Lava Worm
- A teremben 2 helyen lesz Plump Lava Worm fészek. Mindegyik fészekben 4-4 Plump Lava Worm van. Ezek nem támadhatók játékosok által és ha egy madárfióka a közelükbe megy azonnal oda szalad, hogy elfogyasszon 1-et. (nem írják, hogy repopolnának a lárvák)
- Lava Spew: A lárva tüzet köp maga elé ami sebi a benne állókat 14 yardos körben 31518 tűzsebzéssel 1 secenként. (Ez alapvetően egy egyenes vonalú tűzfújás, az add pedig forog, és vele együtt a tűzköpés is.)
2. fázis:
Alysrazor leszáll egy szűk körbe és 5 másodperc után leszedi mindenkiről a wings of flame buffot.
- Fiery Vortex: A terem közepén jelenik meg, a benne állókat 105059 tűz sebzéssel illeti 0,5 másodpercenként.
- Fiery Tornado: A Fiery Vortex-ből jönnek elő és lassan elkezdenek haladni a terület körül, akit eltalál 26265 tűzsebzést szenved el.
- Blazing Power: Ugyan az a gyűrű mint amit a repkedők kapnak az első fázisban. 25 stack után itt nincs crit buff.
3. fázis: Kitörés
Alysrazor beleütközik a földbe és sebezhetővé válik. Az energy barját Molten Powernek hívják. A fázis elején 0 áll, és a fázis egészen 50 molten power-ig tart.
- Burnout: Alysrazor mozgásképtelenné válik és 100%-kal több sérülést szenved el. Továbbá, ha megsérül akkor kibocsájt egy Essence of the Green-t.
- Essence of the Green: A burnout alatt ha Alysrazor megsérül egy ártó spellnek köszönhetően visszaadja a kaszter 10% max manáját. (Emiatt gondolom érdemes párat belelőni a heal-ereknek is, mana regen céljából.)
- Spark: Egy szikra ég Alysrazor fejénél visszatöltve 3 Molten Powert 2 másodpercenként.
Addok:
Blazing Talon Clawshapers
- Már a második fázisban megjelennek, hogy ujra enegizálják Alysrazor -t. (Nem írja, hogy foglalkozni kéne vele.) (Az addok Molten Power visszatöltő képességét szakítani kell, hogy minél tovább tartson ez a phase, ahol a sebzés javarészét be tudjuk vinni.)
- Ignited: A két Blazing Talon Clawshaper Molten Energy-t sugároz Alysrazor-nak 1-et másodpercenként. (Szakítani!!!)
4. fázis: Újragyulladás
Alysrazor újra meggyullad, ha eléri az 50 Molten Energy-t.
- Ignited: Alysrazor tüzes magja újra elkezd hőt termelni, 3 Molten Energy-t tölt vissza másodpercenként.
- Blazing Buffet: Alysrazor tüzet bocsájt ki magából sebezve mindenkit 10506 tűz sebzéssel másodpercenként. Ez addig tart míg Alysrazor-on fent van az Ignited buff.
- Blazing Claw: Alysrazor megkarmolja az ellenségeit, maga körüli 25 yardos körben. 105506 fizikai sebzést okozva 1,5 másodpercenként. (gondolom valami Bladestorm szerű pörgés lehet). Továbbá minden egyes csapás növeli a célpont által elszenvedett fizikai sebződést 10%-kal 15 másodpercig.
- Full Power: Ha Alysrazor eléri a 100 Molten Powert Mindenkit hátralök és megsebez 52529 tűz sebzéssel, és az első fázistól újra indul minden.
Röviden magáról a taktikáról, teendőkről:
Phase 1
Rögtön egy nagy raid sebződésel indul a fight, majd 10mp-en keresztül további 100k damage-et fog kiosztani a boss. Itt tehát a healereknek egyből komoly raid heal-el kell indítani. Felszállás közben Alysrazor elhullat pár Molten Feathert, amit fel kell majd szednünk, hogy megkapjuk a hasznos buffokat.
Ezután két azonos erősségű csapatra kell osztani a raid-et, az egyik ottmarad, ahol a boss felszállt, a másik pedig a bejárathoz megy, a két tank pedig középen van. Ez azért szükséges, mert a megidézett Talon Initiates-eket (kettőt)mindkét csapatnak meg kell ölnie minél hamarabb, ezek ugyanis tűzgömböket idéznek a földre, amiket kerülgetni kell, különben csúnyán sebeznek.
A tankoknak azért kell középen állni, mert itt fognak megjelenni a kis tojások, amiből aztán a Hatchling-ek kikelnek. Mindkét tank felvesz egyet-egyet, akik ekkor megkapják az Imprint nevű buffot, amitől valami eszméletlen dmg-et tudnak majd verni az addokba. Ezeket a hatchling-eket csak a tankok ütik, mivel a többiek sebzése elenyésző lenne beléjük a tank 1000%-os buffjához képest. A tankok közben a Fire Worms-ökhöz viszik a hatchlingeket, amik így jóllakottak, és kevésbé veszélyesek lesznek. Elvileg addig kéne őket jóllakottan tartani, amíg a tank meg nem öli őket.
Alysrazor újabb 6 molten feathert dob el, ezt a leírás alapján a két legjobb ranged dps-nek érdemes felvennie, ők fognak a bossal felrepülni, és dps-elni. Nekik fent át kell majd repülni a narancssárga körökön, amik haste-et adnak és manát töltenek vissza. Egy idő után aztán lejár a repülős buff róluk, és leesnek igen magasról. Emiatt ide olyan ranged dps kell, akinek van valami képessége amivel el tudja kerülni, hogy teljes erővel csapódjon a földbe. (Ld. slowfall, levitate, stb.)
Phase 2
3 perccel a fight megkezdése után jön phase 2. Alysrazor a szoba közepére idéz egy tornádót, innen elmegyünk, majd még több tűztornádót fog idézni, ezeket mind el kell kerülni, mert fájnak. (Kimondottan gyorsan mozognak, szóval nem lesz egyszerű) A leírás alapján, van egy “biztonságos pont”, ahol nem érnek el a tornádók, ez ha jól láttam a képeken, akkor fent van, a terem szélén.
Burn phase
Egy percnyi tornádó kerülgetés után a tornádók eltűnnek, Alysrazor pedig lerogy a földre a terem közepén 0 molten energy-vel. Ekkor Heroism bekapcs, és nuke-olni kell mint az őrült, egy idő után ugyanis feltöltődik a molten energy-je 50-re, és a phase véget ér. (Magától is töltődik, illetve a megjelenő 2 add is tölti, ha nem szakítjuk őket. Az addokat ölni dps pazarlás, csak szakítani érdemes 1 melee-nek sztem.)
Re-ignite phase
Alysrazor újra életre kel, és elkezd minket őrült mód aoe-zni, ekkor össze kell állni és tolni a raid healt nagyon erősen. Közben folyamatosan megy fel a Molten Energy-je, ami ha eléri a 100-at, mindenkit hátralök (sebzéssel egybekötve), felszáll, és indul Phase1 ismét, indul a rota elölről.
Baleroc
-
Blaze of Glory - 20%-al megnöveli a célpont életerejét, valamint a bekapott fizikai sebzését
-
Incendiary Soul - 20%-al megnöveli a kiosztott tűzsebzését
-
Inferno Blade - A melee ütéseknagy tűzsebzést okoznak
-
Decimation Blade - A melee támadásai a célpont maximális életerejének megfelelő Shadow sebzést okoznak. Minimum 250 000-et üt, nem resistelhető, nem mitigálható!
-
Shards of Torment - Megidéz egy Shard of Tormentet.
-
Torment - Egyre növekvő Shadow sebzést okoz. Amíg Tormented állapotban van a játékos, az őt direkt heallel gyógyító healer minden Torment stack után kap egy Vital Spark stacket
-
Tormented - A Shard of Torment mellékhatása. 500%-al megnöveli a bekapott mágikus sebzést, és felezi a kapott healt. Ha hozzádér egy másik játékos, ő is megkapja!
-
Wave of Torment - Ha a Shard of Torment nem tud senkit debuffolni, 14250 - 15750 Shadow sebzést oszt mindenkire
-
Vital Spark - Minden Vital Spark stack 5%-al növeli a Blaze of Glory debuffos emberekre kasztolt, egytargetes, direkt healek erejét
-
Vital Flame - Nagyban megnöveli a Blaze of Glory-s emberekre osztott healeket. 15 mp-ig tart, lejárta után a healer visszakapja a Vital Spark stackjeit
Áttekintés
A Baleroc harc egy egyfázisos harc, aminek 3 alapmechanikája van. Ezeket a komplex mechanikákat kell megértenünk, és kihasználnunk a siker érdekében. Ezek miatt a szokásos fázisonkénti leírás helyett mechanikánként/szerepkörönként készül a leírás.
Tankok – Blaze of Glory / Decimation Blade / Inferno Blade
Vegyük elsőként a tankok feladatát. Az ő feladatuk a Blaze of Glory nevű debuff kezelése. Ezt a debuffot bizonyos időközönként stackeli a main targetjén, megnövelve annak HP-ját 20%-al, viuszont 20%-al nagyobb fizikai sebződést is kap be. Ezek a stackek megmaradnak végig a harc alatt, tankhalál esetén is, tehát combatrezelni lehet a tankokat. A Blaze of Glory stackelésével egy időben a boss saját magát is buffolja, +20% tűzsebzést oszt ki stackenként (ez attól függetlenül működik, hogy melyik tank kapja a Blaze of Gloryt).
Bizonyos időközönként felbuffolja a fegyverét shadow vagy tűzsebzéssel Baleroc. Ha shadowsebzéssel buffolja, az a Decimation Blade. Ilyenkor csak az egyik fegyverével üt, sokkal lassabban a szokásosnál, viszont ütésenként 90% maximális életerőt vagy 250 000-et üt le a tankról (amelyik szám nagyobb, az érvényesül). A 250 000-es alsó korlát miatt ez nyilván alapból oneshot lenne, ezért kell néhány Blaze of Glory stack (kb. 3 stack kell), hogy túlélhető legyen. Ha tűzzel buffolja fegyvereit, akkor jön az Inferno Blade. Ilyenkor fizikai helyett tűzsebzéssel üt, tehát a boss saját megnövelt tűzsebzését kell lekezelnie a tanknak.
A legegyszerűbb módja ezek kezelésének, ha 2 tankkal megyünk a bossnak, egy OT, aki csak Decimation Blade-nél tankolja a bosst, és egy MT, aki a fenntmaradó időben, beleértve az Inferno Blade-et. A Decimation Blade-es tank pullolja a bosst, felszed néhány Blaze of Glory stacket, hogy átlépje a 250 000-es HP határt (ez kb 3 stack lesz), ezután letauntolja róla az MT. Ilyen módon lesz egy nagyon magas hp-val rendelkező MT, megnövelve annak az esélyét, hogy túlélje az Inferno Blade-et, és egy OT, akinek sokkal kevesebb hp-ja lesz, így csökkentve a Decimation Blade túléléséhez szükséges healmennyiséget.
DPS – Shard of Torment
Nézzük a DPS-t. A DPS és a healerek szerepe szorosan összefügg, tehát a healereknek sem árt, ha megértik ezt a részét a harcnak. A DPS fogja kezelni a Shard of Tormenteket. Ezek azok a rózsaszín kristályok, amiket kihajigál a boss a harctérre időnként. Egyet dob a melee-be, egyet távolabbra, általában közel valamelyik játékoshoz. Előre látható, hogy hol lesz shard, egy lila fényoszlop jelzi a helyét.
Amint aktivizálódik a shard, összeköti magát a legközelebbi játékossal, egy Torment nevű debuffot stackelgetve. Ez egyre nagyobb shadow sebzést okoz, azonban 2 okból is érdemes hagyni, hogy olyan magasra stackeljen, amennyire csak lehet. Az egyik ok az, hogy segít a healereknek, bővebbet lásd a healereknek szóló résznél. A másik ok, hogy amint lejár a Torment debuff, azonnal felrak egy Tormented nevű debuffot, ami megnöveli a bekapott Shadow sebzést 250%-al és felezi a kapott healt. Lényegében ez a debuff azért felelős, hogy azonnal megölje azt a játékost, aki túl hamar szed össze megint Tormentet. A Tormented miatt csak minden harmadik shardból tud egy ember Tormentet szedni. Shardonként 2 DPS-t érdemes berotálni, tehát legalább 6-6 melee és ranged cserélgeti egymást ilyen módon. Outrangelni nem szabad a shardokat, mert (az eredeti íráshoz hűzen fogom írni) a sz*rt is kiaoézi a raidből, ha egy játékossal sem tudja összekötni magát. Az a DPS, aki éppen szedi a Tormentet, feltétlenül használja a defenzív cd-it (Dispersion, Divine Protection, stb.). Még valami: a Dungeon Journal szerint a Tormented debuff (a bekapott sebzést növelős) átugrálhat a többi játékosra. Ez a TankSpot killjén nem történt meg, elképzelhető, hogy csak Heroic módban használja a boss.
Healer – Vital Spark / Vital Flame
Healerek jönnek. A rájuk eső mechanikát kicsit könnyebb lesz leírni. Amikor belehealelnek egy játékosba, akin Torment debuff van, akkor stackelik fel a saját Vital Spark debuffjukat. Ez jó dolog. Minden harmadik Torment stack után kap a healer egy Vital Spark stacket, ez az a bizonyos ok, hogy miért érdemes a Tormentet a DPS-nek a lehető legmagasabbra stackelnie. Fontos azonban, hogy csak egytargetes healek után kap a healer stacket, az AoE healek itt nem érnek semmit.
Hogy ebben mi a jó dolog? Az, hogy amint átvált a healer a Blaze of Glory debuffos tankokat healelni, a Vital Spark stackek után kap egy Vital Flame nevű debuffot, ami annál erősebb lesz, minél több stack volt fennt a healeren. Ez Vital Spark stackenként 5%-al megnövelt healmennyiséget jelent, és 15 mp-ig tart. Lejárta után a healer visszakapja a Vital Spark stackjeit, tehát onnan folytathatja a felstackelést, ahonnan átváltott tankhealre.
Ezzel a mechanikával tarthatnak lépést a healerek a tankok egyre növekvő HP mennyiségével. Amíg a DPS megfelelően kezeli a Shardokat, addig a raidben mindössze 3 ember fog sebzést kapni: az aktuális tank, valamint a két játékos, aki épp stackeli a Tormentet. Emiatt a healereket érdemes két csapatba osztani. Az egyik csapat tankheallel kezd, míg a másik csapat a tormentes dps-eket, hogy elkezdjék felépíteni a Vital Spark stackjeiket. Amikor a DPS-ek első cseréje megtörténik, a healerek is rotálnak egyet, és aki eddig tankot healelt, átvált DPS healre, hogy ők is időben elkezdhessék stackelni a Vital Sparkot. Az eddig stackelő healerek átváltanak tankhealre, így aktiválják a Vital Flames debuffot magukon. Mikor lejár a Vital Flames, vagy közel jár hozzá, hogy lejárjon, ismét cserélnek a healerek. Innentől kezdve a healerek akkor cserélnek, amint lejár az aktuálisan tankot healelő csapat Vital Flames debuffja.
Nagyjából ennyi az egész harc. Gyorsan foglaljuk össze! Tankok – az egyikőtök fogja a harc nagyrészében a bosst, a másik csak Decimatiopn Blade idejére veszi át – illetve addig, amíg a túléléshez szükséges 250k HP-tösszekaparja, valamint tartsátok távol magatokat a Shardoktól, fáj a Bladesekkel kombózva.
DPS-ek, szervezzétek meg a megfelelő rotát a Shardok kezeléséhez, és stackeljetek annyi Tormentet, amennyit csak tudtok, hogy gyorsabban épüljön fel a healerek Vital Spark debuffja.
Healerek, rotáljatok tankhealelés és Vital Spark stackelés között megfelelően, és ti is maradjatok távol a shardoktól – kb mindegy mennyire profin stackelted rommá magadon a Vital Sparkot, ha utána a Tormented miatt healfelezésed.lesz.
Majordomo Staghelm
Áttekintés
Majordomonak 178,4M HP-ja van, 10-esben 51M. A Spirit of the Flame nevű addnak 1,2M HP-ja van 25-ösben, 329k 10-esben.
A harcnak 10 perc a hard enrage timere, és emellett van egy soft enrage mechanika is.
Az összecsapás egyedi lesz, mert Majordomo a raid viselkedése szerint eltérően viselkedik. Skorpió és cica forma között váltogat. Skorpióvá akkor változik, ha legalább 18 ember egybeáll a raidből (10-esben 7 ember). Cicává változik, ha ennél kevesebb ember áll egymáson. Minden harmadik váltásnál rövid ideig humán formába vált.
Az egész harc alatt képtelenség egy formában tartani, mert egyre gyorsabb lesz, de sűrűn sem szabad formát váltani vele, mert minden forma váltázkor erősödik. Ez a soft engrage a harcban. Meg kell találni az összhangot a forma váltások időzítése között.
Képességei
Mind skorpió, mind cica formában van egy energiasávja, ami nulláról indul, és folyamatosan töltődik. Alapesetben 18 mp kell a teljes feltöltődéshez. Mindkét formában van egy-egy képessége, amihez 100 energiára van szüksége, és mihelyt ezt eléri, használni is fogja. Ezután újra fel kell töltődnie az energiájának, de közben a képessége használatakor kap egy halmozódó buffot, és egyre hamarabb feltöltődik az energiasáv. Ha formát vált, ez a buff leesik.
Saját buffok
Fury: egy stackelődő buff, amit forma váltáskor kap, és minden stackje 8%-kal növeli a sebzését.
Adrenaline: mikor skorpió vagy cica formában elhasználja a képességét, ezt a stackelődő buffot teszi magára, ami stackenként 20%-kal növeli az energia feltöltődésének sebességét.
Az energia feltöltődésének ideje így fest:
-
0 Adrenaline stack: 18 mp
-
1 Adrenaline stack: 14,4 mp
-
2 Adrenaline stack: 11,5 mp
-
3 Adrenaline stack: 9,2 mp
-
4 Adrenaline stack: 7,4 mp
-
5 Adrenaline stack: 5,9 mp
-
6 Adrenaline stack: 4,7 mp
-
7 Adrenaline stack: 3,8 mp
-
8 Adrenaline stack: 3 mp
-
9 Adrenaline stack: 2,7 mp
Skorpió képességei
Melee-ben nagyjából 35k-t üt (10-esben 30k-t), kb. 2 másodpercenként. Ha a raid összeáll, akkor vált skorpió formába. Nagyjából 10 yardon belül kell lenni.
100 energiánál használja a Flame Scythe képességét, amivel 2,25M sebzést okoz maga előtt (10-esben 750k-t), ami eloszlik az előtte állókon. Ilyenkor stackel egyet fel az Adrenaline.
Cica képességei
Melee-ben itt is 35k-t üt (10-esben 30k) és szintúgy 2 másodpercenként.
Ha eléri a 100 energiát, eltolja a Leaping Flame-et egy véletlenszerűen kiválasztott emberre, amivel sebzi az áldozatát, és egy tűzplacsnit tesz alá, ami 1 percig ott marad. Minden Leaping Flame-kor egy álcica jelenki meg, amit Spirit of the Flame-nek hívnak, a boss eredeti helyére érkezik, kevés élete van, de szépeket csapkod melee-ben. Prióban le kell ütni, elég ha a melee ráfordul. Minden Leaping Flame után az Adrenaline egyet nő.
Humán képességei
Minden harmadik átalakuláskor Majordomo átmegy humán formába. Ilyenkor 3 másodpercig mindenkit kivont a forgalomból a Fiery Cyclone-nal. Ezután két képesség közül választ.
Ha cica formában volt előtte, akkor Searing Seeds következik, ha skorpióban, akkor Burning Orbs. Ezután röviddel átmegy a következő formába.
A Searing Seeds egy debuffot tesz pár emberre, aminek a lejárati ideje véletlenszerű. Mikor lejár, 65k-t robban 12 yardon belül. Erre mindenkinek magának kell figyelnie, a robbanáskor nem szabad senki közelében sem állni.
A Burning Orbs 5 statikus tűzgömböt szór szét a területen (10-esben kettőt), amik 1 percig léteznek és a legközelebbi játékost DOT-olják, stackenként 5k/2mp sebzést okozva. A debuff a végtelenségig halmozódik, ezért a raidereket párba kell állítani, akik felválta stackelik magukon kb. 5-ig, aztán csere.
A harc
Majordomo folyamatosan erősödik a harc során, míg vagy ő vagy a raid el nem fekszik. Minden formaváltás feltesz egy Fury-t, ezért sok váltás esetén túl sok sebzést fog bevinni. Viszont egy adott formában maradva az Adrenaline-t stackeli fel magán, aminek az lesz a vége, hogy spammelni fogja a képességeit, amit szintén nem lehet túlélni.
Vagyis nem lehet sem túl korán, sem túl későn forma váltásra kényszeríteni. Ahogy halad a harc, egyre sűrűbben kell formát váltani vele.
A kulcs balansz megtalálása, és a védekező CD-k (Power Word: Barrier, Divine Guardian, Rallying Cry, Tranquility, Aura Mastery, Spirit Link Totem) jó elosztása.
Skorpió elleni stratégia
Mivel a raid ilyenkor egyben áll, a Flame Scythe szépen eloszlik mindenkin, és healelhető lesz. Ha mindenki megkapja, akkor minden egyes játékos 90k sebzést fog elszenvedni (10-esben 75k), ami pár formaváltás után megnő a Fury stackek miatt. Amikor már olyan sűrű a Flame Scythe, hogy a healerek a teljesítőképességük határára értek, szét kell futni, és átküldeni őkelmét cica formába.
Cica elleni stratégia
Ebben a formában szét kell állni, ha van Spirit of the Flame még azt is lelőni (szinte elkopik magától), ha nincs Majordomot DPS-elni és elkerülni a void zónákat, amik a Leaping Flame után maradtak. A raid a terem közepén a padlón lévő körön kívül álljon, mondjuk grouponként bal elől, bal hátul, jobb elől és jobb hátul, és legyen mindenkivel egy-egy healer!
A tankok készüljenek fel a Spirit of Flame gyors felvételére. Ebből ne legyen sokáig kettő kint, mert nem fogják bírni a healerek és a tankok! Elég kevés HP-juk van, nem jelenthet gondot lecsapni őket.
Az Adrenaline stackelődése miatt egyre sűrűbben fog Spirit of Flame-et idézni, amivel nem fogtok tudni mit kezdeni, ilyenkor össze kell állni. A másik váltást sürgető tényező a tűztócsák mennyisége, mivel ha ki kell majd futni a raidből, akkor nem lesz hely, ha sokáig húzzátok.
Tippek
Ameddig csak lehet, egy formában kell tartani Staghelmet. A legbiztosabb módszer 4-5 Flame Schythe utántól berotálni a mentő CD-ket a raid megóvására. Ideális esetben az első skoripó formában 7-9 Flame Schythe-ig el lehet menni. Nagyobb Adrenaline stackeknél egy-egy mentő CD lefedhet két Flame Schythe-ot is.
Humán forma elleni stratégia
Attól függően melyik formából érkezik humán (pontosabban elf) formába, más-más képességet használ. Cicából jövet Searing Seeds, skorpióból jövet Burning Orb.
A nehézség, hogy ezen képességek mellett a többi, korábban leírt dolgokat is használja.
A Searing Seeds kezelése scorpió forma alatt
A Searing Seeds után mindig skorpió formát ölt, és a 2. és 5. skorpió forma esetén lehetséges. Ebből csak a 2. fordul elő normális esetben, mert az 5. skorpiónál már a 9 Fury stack miatt akkorát fog Flame Scythe-olni, hogy senki sem éli túl. A Searing Seeds-szel ki kell futni a raidből mielőtt lejár. Kb. 3-5 mp-cel a vége előtt kell indulni, és a lejártakor mindenkitől 12 yardra állni, mert ha robban, akkor robbantja a közelben állókét is. Ha valaki bent marad a raidben, akkor kinyír mindenkit, ha kint ketten egymásra robbannak, akkor az kb. 80-90k sebzés/koponya, amit szerencsével és jó reflexekkel túlélhetnek, de attól még nem egészséges. 18 embernek a boss előtt kell állnia ahhoz, hogy megtartsa a skorpió formáját, ezért minimalizálni kell a szaladgálás idejét. Erre amiatt is szükség van, mert a Flame Scythe osztódik a bent állókon, így minél többen állnak bent, annál könnyebb a healerek dolga, annál biztosabb, hogy egy raidben álló embert nem csap le a Flame Scythe kb. 90-100k-s sebzése, mivel, ha valaki bent meghal, a rajta lévő Searing Seeds felrobban, és beindul a láncreakció. A Searing Seeds-et nem szabad IB-zni, cloakozni, bubizni, mert akkor is robban.
Erre a fázisra, azaz a második skoripós fázisra kell megtartani a nagy mentő CD-ket (Power Word: Barrier, Spirit Link Totem, Divine Guardian), és ezt a fázist nem kell sokáig húzni, mert veszélyes a szimpla skorpióshoz képest (a healerek futkosnak, a Flame Scythe nagyobb, mint korábban, 1 halál is a raidet viheti magával), így elég 4-6 Flame Scythe-ot áthidalni.
Burning Orbok kezelése cica forma alatt
A gömbök kipattintása után mindig cica formát ölt. A gömböket a ranged classokat -healer is, DD is jó- párba állítva lehet kezelni. A párok oda állnak 1-1 gömbhöz és váltogatják egymás kb. 5 stackenként, mivel a legközelebb ember stackeli, így ketten le is tudják kezelni. A nehézség az lesz, hogy a kiugrálások (Leaping Flame) helyén keletkező tócsák a gömbök alá kerülhetnek, ilyenkor úgy kell helyezkednie a párnak, hogy a lehető legközelebb legyen a gömbjéhez. A gömbök 1 perc után eltűnnek. Ez nem nehéz fázis, könnyen tanulható.
A fázisok és az elf képességei az alábbiak szerint jönnek
-
1 Fury Skorpió
-
2 Fury Cica
-
3 Fury Skorpió + Searing Seeds
-
4 Fury Cica
-
5 Fury Skorpió
-
6 Fury Cica + Burning Orbok
-
7 Fury Skorpió
-
8 Fury Cica
-
9 Fury Skorpió + Searing Seeds
Majordomo Staghelmnek a 7-8 környékén halnia kell.
Ragnaros
A T12 content end-bossa, egy régi ismerős új köntösben. Normal fokozaton a harc addig tart, amíg a boss eléri a 10%-os életerő-küszöböt, amikor ez megtörténik, visszavonul, a csapatra hagyva kincseit. Ebben csak heroic nehézségi szinten tér el, mikoris ebben a fázisban új képességekkel rendelkezve, saját lábára állva küzd majd meg kihívóival, ill. az Ő segítségükre siető hatalmasságokkal. Erről a részről jelen esetben nem lesz szó, az egy másik topic része lesz.
Az encounter megkíván 2 tankot, 2 v 3 healert és ennek megfelelően 5 v 6 DPS-t.
Fontos, hogy pl. Alakirhoz hasonlóan csak úgy lehet pullolni, ha direktben egy képességet használunk a bossra, ameddig ezt nem tesszük meg, addig szabadon megközelíthetjük a bosst. Így az egyes fázisokra vonatkozó pozícionálás szabadon gyakorolható a boss pullolása előtt.
A harc három fázisból áll, valamint az egyes fázisok közötti átmeneti részekből, lássuk hát a boss képességeit, fázisról fázisra.
Fázisfüggetlenül a boss felpakol egy debuffot, ami miatt a tankoknak tauntolniuk kell. Ezen debuff megnöveli a kapott sebzést, így nem lehet szóló tankolni. Tauntolni értelemszerűen akkor kell, ha a tankról lejárt a debuff - ez általánosságban 3as stacket jelent.
Első fázis:
Sulfuras Smash - a boss kijelöl egy véletlenszerű játékost, aki alatt egy lávatócsa jelenik meg - ebbe a pozícióba fogja beleállítani fegyverét, amely azon túl, hogy ha vkit eltalál, végez vele, tűzfalakat idéz, amelyek végigvonulnak a platformon. Természetesen ezt is el kell kerülni. Három fal indul el, jobbra, balra, valamint a platform külseje ( "bejárat" ) felé, azaz ha valaki a becsapódástól átlósan áll a boss irányában, akkor nem kell mozognia, mivel a falak elmennek mellette. Ha mégis bekapja valaki a falat, akkor ( legalábbis PTR-en ), egy dispellelhető debuffot kap, amelyet érdemes is leszedni róla, hogy ne sebződjön tovább.
Wrath of Ragnaros - egy véletlenszerű játékost sebzi, valamint ellöki mind őt, mind a 6 yardon belül álló társait. Értelemszerűen ezt megakadályozandó terülni kell, senki sem lehet 6 yardon belül egyetlen társának sem, és akit ellöknek, annak vissza kell mennie oda, ahonnan ellökték, megakadályozandó, hogy egymáson kössenek ki pár lökés után többen is, és így több emberre is hasson eme képesség
Hand of Ragnaros - az egész raidre hat, mindenkit sebezve és ellökve. Ignis képességéhez hasonlóan ez is interruptol, valamint az ellökést követően vissza kell pozícionálni, hogy a Wrath ugyanúgy csak egy raidert érjen el, mint addig.
Magma Trap - becsapódását szintén egy tűzkör jelöli, egy véletlenszerű játékosra lövi ki ezt a tűzgolyót, amely megérkezésekor egy csapdát hagy maga után, amibe ha valaki beleáll, akkor az egész raid sebződik, valamint, akit elkapott, az felrepül a levegőbe. Mivel ezek a csapdák nem tűnnek el, ezért fel kell őket szedni. Erre a feladatra értelemszerűen egy olyan játékos ideális, aki majd megoldja, hogy visszaérkezéskor ne sebződjön ( slow fall, lock teleport, charge képességek, stb. ).
Ezek a boss P1-ben való képességei. Összefoglalva:
A raid folyamatosan távolságot tart egymástól, ha valakit ( vagy mindenkit ) ellöknek, akkor visszaáll a helyére, a spellcasterek figyelnek rá, hogy ne szakítsa be a boss a spelleiket, el kell kerülni Sulfurast, amikor beleállítja a talajba, valamint a megjelenő falakat, a kilőtt csapdákat pedig elkerülni / felszedegetni. Fontos, hogy a folyamatos ellöködkösés miatt nem szabad úgy helyezkedni, hogy potenciálisan belelökjön egy, még kint lévő csapdába, amelyet nem szedtek még fel, valamint arra is figyelni kell, hogy ne kerülj túlzottan hátulra, mivel ilyenkor hajlamos belelökni a lávába hátraérkezéskor.
Gearszinttől függően kell NAGYON, vagy egyáltalán nem figyelni arra, hogy mikor szeded fel a csapdákat - amennyiben van disc priest, magas átlag max.hp, akkor akár mass ellökés után is fel lehet szedni egyből a csapdák, a kettő együtt ( ill. egymás után ) se öli meg a raidet. Értelemszerűen ha ez nem áll fenn, akkor figyelni kell a csapdák felszedésére, és csak akkor megtenni ezt, ha a raid megfelelő hp-n áll.
Amennyiben a boss életereje eléri a 70%-ot, jön egy átmeneti fázis, amíg a boss eltűnik, és addokat idéz. Ezen átmeneti fázis úgy kezdődik, hogy hosszas lóbálás után fegyverét beleállítja a talajba, amely sebzi a körülötte állókat értelemszerűen, valamint addokat idéz, akikkel végezni kell, mire azok beérnek a fegyverhez. A boss 45 másodpercig, ill. addig, amíg az összes add meg nem hal, nem tér vissza.
A nevük Son of Flame, folyamatosan zsugorodó tűzelementálok, spec képességeik:
Burning Speed - az addok minden egyes %-al, amely 50% felett található, gyorsabbak az átlagosnál, s ahogy az életerejük fogy, úgy lassulnak be. Lehet őket stunolni, 8 ilyen jelenik meg, mihamarabb le kell őket ütni, mert ha beérnek a fegyverhez, akkor felrobbannak. Apró tűzoszlopok jelölik, hogy hol fognak megjelenni, a DPS-nek érdemes odapozícionálni már induláskor.
Supernova- egy brutális sebzés, amely a raidet éri, ha egy add beér. Értelemszerűen ezt meg kell akadályozni, lassítani az addokat nem szükséges, ahogy sebződnek, önmaguktól lassulnak, ellenben stunolni ajánlott.
Háromféle ( ami igazából kettő ) felállás lehetséges az átmeneti fázisban. Vagy szélre állítja bele a kalapácsot a talajba ( jobb vagy balszél ), vagy pedig középre. Amennyiben szélen teszi ezt meg, akkor 2 add jelenik meg a kalapács túlsó ( rövidebb ) felén, és 6 add az innenső ( szélesebb ) oldalán.
Akkor, ha középre helyezi el a kalapácsot, akkor 4-4 lesz mindkét oldalon.
Célszerű már pull előtt eljátszani, hogy mikor ki és hová áll a megfelelő esetekben - célszerűen ha oldalra kerül, akkor a túloldalára 2 melee menjen, az innenső oldalon pedig a közelebbi addokat fogják a tankok, a távolabbiakat pedig a ranged.
Ha 4-4 felállás van, akkor vagy 3 DPS - 2 DPS + 2 tank ( amennyiben 3 healeres felállás van ) elosztást alkalmazunk, vagy pedig 1-1 tank mindkét oldalon, az egyik oldalon pedig 2 DPS, a másikon 3 ( értelemszerűen ebben az esetben a 2 DPS-es részhez érdemesebb a meleet tenni, ill a sok stunnal rendelkező karaktereket, pl. warrior / tauren ).
Alapvetően mindenki a saját, kijelölt addjával kezdi, a fázisváltás előtt még lehet egy ideig DPS-elni a bosst, ez simán jelenthet 2-3%-ot is akár, majd lekezeli a saját addját. Itt alapvetően ( hacsak nincs nagyon közel az add a kalapácshoz, ill. a kalapács rövidebb oldalán állunk szélre tett esetben ) elég 50% alá ütni az addokat, utána már segíthetünk a többieknek - 30%-os add hp esetén az addnak még 10 yard megtételéhez is nagyon sok időre van szüksége, felesleges kivégezni, inkább biztosítani kell, hogy pl. a tank által fogott add ne jusson be.
|