Morchok
A legerősebb elementál Deathwing akarata alatt, valaha Deepholme egyik örzője, kinek egyetlen célja Azeroth elpusztítása. Wyrmrest Temple, Azeroth reményének utolsó bástyája ellen harcol az Alkony órájában. ’Hour of Twilight’
Első boss a Dragon Soul-ban, a harc 2 fázisból áll, amik váltakoznak.
Morchok 20% életnél kap egy Furious nevű gyengébb enrage effektet , ami növeli a támadási sebességét 30%-kal és minden általa okozott kár mennyiségét is 20%-kal.
Első fázis:
-
Stomp: 750000 damaget okoz a raidnek együttesen, ami eloszlik minden játékos között 25yardon bellül, a 2 legközelebbi játékos a sebzés rá eső részének 2szeresét kapja 2 tank álljon a bosson, a dpsek meg pár yarddal a boss mögött
-
Crush Armor: 120% normál sebzést okoz az éppen őt ’fogó’ tanknak és 10%-kal csökkenti az armorját 20 másodpercre, ez az effect 10szer összeadódhat
Morchok ezen képességét 6 másodpercenként használja 20 secenként a jelenleg ’inaktív’ tank tauntolja magára a bosst, így minden tanknak csak maximum 30% armor csökkentést kell kibírnia
-
Resonating Crystal: Morchok megidéz egy színes kristályt egy véletlenszerű helyen, ami kijelöl 3 játékost (színes csíkkal a játékos és a kristály között), és a keletkezése után 12 másodperccel felrobban és a kijelölt játékosok a távolság szerint kapják a sebzést: a kristályon állva igen keveset, de tőle messzire halálos csapásban lehet részük a kijelölt playereknél megjelenik egy debuff is, indikálv azt, hogy ki mennyit kap a sebzésből: a piros a halálzóna, a sárga még túlélhető, de a legnagyobb biztonságot a zöld színű debuff jelzi
Második fázis:
igen rövid, 3 képességből áll
Earthen Vortex: Morchok magához rántja az összes játékost és 5 másodpercen keresztűl, minden játékos elveszti az élete 5%-át másodpercenként
Falling Fragments: tüskék jelennek meg véletlen helyeken Morchok körül egy körben, 15000 kárt okozva minden játékosnak a 2yardos körzetében.
Black Blood of the Earth: az Earthen Vortex után Morcoska belekezd egy 3 másodperces varázslatba, (ez alatt esnek le a tüskék is), ezután a bossból kiindulva a tüskékig terjedően megjelenik egy fekete ’trutyi’, ami 5000 nature sebzést okoz minden másodpercben amit a játékos benne tölt és minden egyes sebzés 100%-kal növeli a nature sebzés erejét a játékosra, ez az effekt 20 alkalommal adódhat össze, maga a spell pedig 24 másodpercig tart
Earthen Vortex után ki kell futni a tüskék mögé, így line of sight-tal kivédeni a Bloodot, a tüskék 1-2yardos körzetében még érhet a sebzés, így ajánlatos távolságot tartani tőlük is, a több tüskéből álló lánc nagyobb biztonságot adhat, és a 2 tüske között a ranged dps-ek még lőni is tudják a bosst.
Warlord Zon’ozz
Számtalan évvel ezelőtt, Zon’ozz és hadserege számtalan háborút vívott C’thun és Yogg’saron serege ellen. Évezredek teltek el, de a hadúr ’Warlord’, még mindig az Old God, N’Zoth kaotikus akaratát szolgálja. Az alkony órájában Deathwing szabadjára engedte ezt a legendás (pofátlant?) ’faceless one’, hogy szétzúzza Wyrmrest védelmezőit.
Morcoskához hasonlóan szintén 2 váltakozó fázisból áll a harc
normál esetben a tank áll a bossal szemben, a melee csapat közvetlenül a boss mögött, és a ranged meg kicsit távolabb, kivételek később…
Első fázis:
-
Psychic Drain: 110-130000-et sebez frontálisan, így az optimális raid elhelyezkedésnél csak a tank kap belőle, és az okozott kár 10xesét tölti vissza élet formájában a bossba defensive cooldownok ellövését ajánlatos ehhez igazítani
-
Disrupting Shadows: véletlenszerű célpontra helyezi, 33-38ezer kárt okoz minden 2 másodpercben, dispellelhető, sőt KELL, DE a dispellre + 40-60ezret sebez, és visszadobja pár yarddal a célpontot
-
Void of the Unmaking: a boss fő képessége, pull után pár másodperccel idézi meg ezt a lila gömböt egy véletlen helyre mage elé (jáj, maga elé :D), ezalatt nem használja a fent említett 2 képességét, így a dps partyk állhatnak elé is
-
a gömbbel a ranged és a melee dps partynak kell ’ping-pong’-oznia. minden egyes alkalommal amikor a gömb hozzáér valakihez, akkor az 180000-t sebez a környező játékosok között elosztva, (ezért kell a party), irányt változtat (180°, >megfordul<), az orb erejét 20%-al növeli, és Zon’ozz-on is aktiválja az alábbi halmozódó (stacking) debuffot:
-
Focused Anger: Zon’ozz támadási erejét és sebességét is növeli 10%-kal pár stackonként váltani kell a raid erősségétől függően, mivel a debuff miatt a tank igen kínos helyzetbe kerülhet
-
mindemellett minden egyes pattanása Zon’ozz bekapott sebzését is növeli 5%-kal a következő 2 percre, így a következő első fázisban növelhető ez a mennyiség
-
black Blood Eruption: ha a labda elér a falig, akkor következik be; minden játékos 60000-ret sebződik és feldobja az egész raidet a levegőbe, így nagy eséllyel wipeot okoz
Második fázis:
-
amint a ping-pong eléri a bosst, elkezdődik a ’Dark Phase’, az egész terem fekete lesz, (Zon’ozz is a sötét oldalon áll :D), a bossról eltűnnek a Focused Anger stackok, így a tanknak valamivel könnyebb dolga lesz…, főleg, hogy ezalatt nem fogja püfölni szegényt
-
a Black Phase elején Zon’ozz befut a ’terem’ közepére, és egy 30 másodpercig tartó varázslatba kezd bele, ami minden másodpercben 13-15000-et sebez minden játékosba
defensive cooldownok ellövése igen ajánlott, de emellett nincs mit tenni, ki kell healelni
-
mindemellett számos sebezhetetlen add is megjelenik (Eye of Go’rath), amelyek 25-30ezer shadow damaget okoznak 3 másodpercenként, ezek 30 másodperc után eltűnnek, amikor is Zon’ozz újra belekezd a ping-pong fázisba
Yor’sahj the Unsleeping
’Bastion of Twilight’ Az alkony bástyája bukása óta Yor’sahj buzgómódon segítette Deathwinget, olyan eszközökkel, amikkel a pusztító mégtöbb pofátlant tud kiengedni a föld alatti börtöneikből.
Számuk határtalan, erejükkel egyetemben, Yor’sahj hatalmas jutalomra számíthat hűséges szolgálataiért… ha csak meg nem állítják.
-
Void Bolt: Yor’sahj egyetlen képessége, ami egy stackelődő DoT-ot helyez a tankra 5 másodpercenként, ami 5000et sebez minden 2 másodpercben 12 másodpercig, így a tankcsere elkerülhetetlen, 3-4 stackenként ajánlott
A Void Bolton kívűl minden képességét az általa megidézett gömböcskékből nyeri
amikor idézi őket, a megfelelőhöz fusson oda az összes dps, ne várja meg senki míg rangen bellűlre ér, mivel az késő lesz (fele annyi táv, 32k+ fejenkénti dps)
-
Glowing Globule:"sárga": Yor’sahj támadási sebessége megnő 50%-kal és a Void Boltot is 2x sűrűbben használja a normálisnál, továbbá a Void Bolt kap egy AoE effektet is, ami mindenkit sebez a raidben
a raid csoportosuljon a boss alatt az egyszerűbb AoE heal érdekében
-
Cobalt Globule:"kék": mikor megjelenik, minden varázshasználó összes manáját leszívja, és egy Mana Void nevű gömb keletkezik, aminek a megölése 30yardon bellül minden játékosnak visszaadja az összes elszívott manát
-
Crimson Globule:"piros": a Searing Blood képességgel ruházza fel Yor’sahj-t, ami 3 embert sebez 35000+-ra attól függően, hogy milyen messze áll az illető a bosstól (minél messzebb, annál nagyobb kárt okoz)
a raid csoportosuljon a boss alatt az egyszerűbb AoE heal érdekében
-
Dark Globule:"fekete": nagy számú ’forgotten one’ addot idéz meg, akik random célpontot kiszemelve 5 másodpercenként 35000et sebeznek (Psychic Slice)
a raid csoportosuljon a boss alatt az egyszerűbb AoE heal és damage érdekében
-
Acid Globule:"zöld": bizonyos időközönként Yor’sahj egy véletlenszerű játékost sebez a Digestive Acid nevű spellel 60000 nature damage-re, emellett minden a céltól 4 yardon bellüli játékosra is hat az effekt
-
Shadowed Globule:"lila": a Deep Corruption nevű képességet kapja meg Yor’sahj, eme debuffot minden játékos megkapja 25 másodpercig, s nagy shadow AoE-vel kell szembenéznie a raidnek minden 5. healre amit bármelyik játékos megkap (játékosonként 5.), a kár, nagyjából 50000 körűl van, (37500 lfr)
egy a tankra helyezett őrző pálinka (Guardian Spirit :D) sokat segíthet a healelésben
-
bizonyos healek nem aktiválják ezt a mechanizmust, mint például: Healing Stream Totem, Spirit Link, Effloresence, Beacon of Light, Lay on Hands, Word of Glory, Prayer of Mending, Death Strike, talentes selfhealek… (Vampiric Embrace, Fel Armor, Chimera Shot, stb…)
~75 másodpercenként jön újabb 3 globule, enrage 10 perc után
mivel egy globule ~23 másodperc alatt ér be középre, és 1.8M élete van, így 78000 raiddps szükséges, ami ha csak 5 dps rohan a globuleok elé, egyáltalán nem vészes a fejenkénti 15600dps
-
míg minden globule-lal 20 féle kombináció létezne, a Blizzard ezt csak 6 különbözőfélére csökkentette le, mégpedig:
-
fekete — kék — sárga; -> SÁRGA -> Mana Void -> Összeáll-AOE
-
fekete — zöld — piros; -> ZÖLD -> Összeáll-AOE
-
fekete — lila — piros; -> LILA -> Összeáll-AOE
-
kék — zöld — lila; -> LILA -> Mana Void -> Kicsit szétszóródik
-
kék — lila — sárga; -> LILA -> Mana Void -> Összeáll
-
zöld — piros — sárga; -> ZÖLD -> Összeáll
Ha ezzel kapcsolatban valaki mást gondol jelezze..... Hátha valamit elnéztem
normál 10/25 fős raideknél az alábbi a prioritás:
lila > zöld > sárga
lfr-ben viszont, mivel a zöld ooze sebzése nem aoe, egy kicsit más a sorrend:
sárga > lila > fekete
Hagara the Stormbinder
Egyik első személy a ’forsaken’-ek között (elhagyottak), akik az arcane mágiával foglalkoztak. Meglepően nagy tehetséget mutatott, ahhoz képest, hogy milyen idősen kezdett el vele foglalkozni. De fegyelmezetlen próbálkozásai közepette, amikkel elementálokat akart volna az uralma alá hajtani, Al’akir kelepcébe csalta. Napjainkban a Twilight’s Hammer (Alkony kalapácsa) hűséges követője, feladata mások megtörése elementál mesterei számára.
A Hagara elleni harc 3 fázisból áll, névszerint a fő fázis, jég fázis és villám fázis
(Main phase, Ice phase, Lightning phase), az elején egy 50másodperces normál,(fő), fázis után egy jég vagy egy villám fázis következik, amik addig tartanak, amíg a fázishoz kötött célt el nem éri a raid, ezek után rövidített 30 másodperces normál fázisok következnek. Eme 3 fázis ismétlődik a harc végéig.
Bár a jég és a villám fázis teljesen véletlenszerűen váltakozik, egy kis segítséget kapunk, mivel ha ránézünk Hagara fegyvereire, akkor a rajtuk található effektből meg lehet mondani a következő speciális (nem normál) fázist. (fagyos effekt-jég ; villámos effekt-villám)
Main phase:
-
Ice Tomb: 2 véletlenszerű játékost befagyaszt (sosem a tankot), minden fagyasztás előtt 7 másodperccel a 2 játékos feje fölött megjelenik egy Hunter’s Markhoz hasonló kék színű nyíl, amíg fagyasztva vannak 7000-ret sebződnek minden másodpercben
-
Focused Assault: Minden 15 másodpercben Hagara belekezd ebbe a képességébe, channeled spell, ami 5 másodpercen keresztül 50% weapon damaget sebez az előtte álló játékos(okba) minden 0.5 másodpercben
mivel ezalatt Hagara egy helyben marad, ezért a tank könnyedén elfuthat előle
-
Shattered Ice: Focused Assault előtt vagy után használja Hagara, egy véletlen játékost sebez 78000 fagykárra :) és lassítja le a sebességét 4 másodpercre
-
Ice lance (na azt majd én belé :P): 2szer kerül rá sor minden fő fázisban, Hagara megidéz a platformja szélén 3 kristályt, amik kijelölnek 3 véletlenszerű játékost, 15x lő a célpontra 10000-ret sebez mindegyik, másodpercenként egyet, szóval 15 másodpercig tart a hatása, mindemellett amikor becsapódik egy játékosba, (be lehet elé állni), akkor 15000-t sebez minden 3 yardon bellül lévő emberbe (15000 dmg fejenként), és a támadási sebességét csökkenti (a fizikai dpseknek) 25%-kal.
ezért kell egy rangednek beállnia az Ice Lance útjába és elnyelnie a kárt, hogy a meleek között ne okozzon kavarodást
Ice Phase:
a raidnek 4 kristályt kell elpusztítani ezen fázis alatt (Frozen Binding Crystals), amikor Hagara belekezd ebbe a fázisba, (Water Shieldet kezd el csinálni), mindenkinek azonnal ki kell futnia a külső körbe, mivel különben belehal
-
Watery Entrenchment: aki benne áll Hagara buborékjában, annak a sebessége 50%-kal lelassul és élete 15%-át veszti el másodpercenként
-
Ice Wave: pár másodperccel Hagara vizes pajzsa után, a platform közepéből kiindul 4 jeges hullám egyenesen a külső körbe, ott az óramutatóval megegyező irányban haladnak a játékosok alap sebességénél kicsikét lassabban, ezzel a hullámmal való találkozás halálos a normál és hc módokban 200000-ret sebez (LFR 130000) és a frost varázslatok a játékosra való hatását is 50%-kal növeli 2.5másodpercre
-
Icicle: hullámokban keletkeznek ezek a leeső jégcsapok, (10 darab hullámonként), és 15-20másodpercenként kezdődik újabb hullám. a platformon megjelennek kék színű, a Ring of Frosthoz hasonlító jelzések 4 másodperccel a becsapódás előtt, de viszont 1 másodperccel előtte eltűnnek, amikor egy jégcsap földet ér, minden játékos 7 yardon bellül 100ezer-re sebződik.
Összefoglalva le kell ütni a 4 kristályt és minden színes izé elől el kell futni.
Amikor mind a 4 kristály ’halott’, középről eltűnik a pajzs, Hagara bestunnolódik és 100%+ sebzést kap 15 másodpercig, mikor ez a debuff lekerül róla, akkor lép be újra a normál fázisba.
Lightning Phase:
a jég fázishoz hasonlóan Hagara vízburokkal veszi magát körül, ami itt is ugyanazt tudja…
a fázis célja, hogy a Hagarát védő 4, (10fősben 8) kristályt túl kell tölteni árammal :)
-
Bound Lightning Elemental: a fázis elején megjelenik ez az add, amit egy kristályhoz közel szét kell csapni, ez feltölti elektromossággal a közeli kristályt (Crystal Conductor), ezután a játékosoknak láncot kell alkotniuk, hogy ’átszállítsák’ az elektromosságot és túltöltsék a többi kristályt is
-
a playerek feltöltődnek a kristályok mellett és az elektromosság átterjed minden 10 yardon bellüli játékosra, és ha megszakad a lánc 2-3 másodpercig, még akkor is fel lehet tölteni a conductort
-
Lightning Storm: 2-3másodpercenként 3-4 véletlen játékost sebez 15000 nature-re, és egy debuffot is elhelyez, ami ezt a kárt 5%-kal növeli az adott játékosra. Amikor mindegyik kristály feltöltődött, Hagara stunnolódik és nagyobbat sebződik, meg minden az Ice Phase-hez hasonlóan…
Ez az Ice és a Lightning fázis véletlenszerűen váltakozik a harc alatt.
Ultraxion
Inkább a sötét energia megtestesülése, mint egy sárkány, Ultraxion rövid életét elfogott Nether Dragonok 'pokol sárkányok' esszenciájának elnyelésével töltötte. Ő az egyetlen Twilight Dragon 'alkony sárkány', akiről Deathwing elismerően beszélt (lásd a dialógust a harc elején) és gőgjét egyedűl csak a torz testéből áramló nyers erők árnyékolják be. Mesteréhez hűen, célja gondoskodni Wyrmrest Temple bukásáról.
Egy fázisból álló harc, igazából a 3 healeren kívűl senkinek sem kell megmozdulnia, viszont erős dpsek, tankok és healerek kellenek. Így a harc méltán jellemezhető a már szállóigévé vált "xy raid (jelen esetben a Dragon Soul) Patchwerkje"mondattal. A raid a védelmezett sárkányaspektusoktól hasznos képességeket kapnak a harc folyamán.
Maga a harc 2 világban dúl, az egyik a normál, a másik az alkony, a csata elején Ultraxion mindenkit átránt az alkony világba, ahonnan csak egy speciális gombbal és képességgel (Heroic Will, képernyő közepén jelenik meg) lehet kijutni, és kell is, mivel ez az egész összecsapás kulcsa.
Ennek a képességnek az időtartama 5 másodperc és az újratöltési ideje (Cooldown) is 5mp.
Akinek nem működne a gomb: /click ExtraActionButton1 eme szöveg beírásával, macróba ágyazásával szintén használhatja a képességet.
Elsőésegyetlen fázis:
-
Hour of Twilight (eléggé elhasznált név a patch során, de mindegy :D): 300000-ret sebez egyenként minden játékosba, 45 másodpercenként használja Ultraxion ezen képességét.
Ez az egyik képesség, aminél elengedhetetlen a Heroic Will használata, a másik a Fading Light, de arról majd később lesz szó.... Ez eddig rendben is lenne, semmi nehézség nincsen vele, mivel a Hour of Twilight cast time-ja 5 másodperc, és a Heroic Will időtartama is, így miután Ultraxion belekezd a híresneves spellbe, oly mindegy, hogy mikor kattintunk rá, csak kattintsunk rá valamikor :), viszont 1 játékosnak legalább az alkony világban kell maradni, mivel különben azonnal elhalálozik mindenki, és a harcnak vége. Ez a játékos lehet tank is, de ez egyáltalán nem szükséges, mivel a megfelelő cooldownok használatával majdnem minden játékos túl tudja élni egyszer-egyszer ezt a varázslatot.
-
Death Knightok: Vampiric Blood ; Anti-Magic Shell ; Icebound Fortitude ; Bone Shield (unholynak Anti-Magic Zone) - együttesen
-
Druidák: Survival Instincts ; Barkskin ; Frenzied Regeneration együttesen
-
Paladinok: Ardent Defender ; Divine Shield ; avagy Guardian of Ancient Kings + Divine Protection
-
Warriorok: Shield Wall ; Last Stand egyszerre
-
Shadow Priestek: Dispersion
-
Magek: Ice Block ; Cauterize
-
Hunterek: Deterrence
-
Roguek: Feint ; Cloak of Shadows
-
Holy Priestek: örző pálinka bármelyik játékosra (Guardian Spirit, avagy védőital? :D)
-
Fading Light egy debuff, amit Ultraxion az éppen aktív tankra és egy véletlenszerűen kiválasztott DPS-re helyez. Eme varázslat vagy 5 vagy 10 másodpercig tart (ez is teljesen véletlenszerűen választódik ki. Viszont ha lejár a debuff, automatikusan meghal a játékos, kivéve ha megnyomják időben a Heroic Will gombot (mindenképpen kevesebb legyen mint 5másodperc a spellből, mivel különben lehetséges, hogy idejekorán visszatér az ember az alkonyvilágba és el talál halálozni a raid nagy örvendetére. Aki a normál világban van, amikor lejár a debuff, automatikusan visszarántódik az alkonyvilágba, az összes threat visszaáll 0-ra, és a játékosok (akikre ez került) nem tudnak aggrot termelni 10 másodpercig. Ezért kell a 2 tank. Amikor az egyik tank (az aktív) megkapja azt a debuffot, a másik rögtön tauntolja magára a bosst, hogy elkerűljék ártatlan DPS-ek, healerek halálát.
Ultraxion Fading Lightot 2x használ minden egyes Hour of Twilight között.
-
Unstable Monstrosity: 300.000 shadow-t sebez minden 30yardon bellül lévő játékos között elosztva (30ezer fejenként) feltéve, ha minden játékos 30yardon bellül van a bosstól. Alapból minden 6. másodpercben szenvedünk ettől a képességtől, viszont minden egyes perccel amit Ultraxion püfölésével töltünk el, 1 másodperccel sűrűbben fog ezen képességéhez folyamodni.
Azaz ha épp elkezdtük a harcot, 6 másodpercenként, ha 1 perce megy a harc 5 másodpercenként, 3 perc múlva meg minden 3. másodpercben sebződünk.
-
Twilight Eruption: Ha 6 perc alatt nem sikerül szétverni ezt a szörnyeteget, akkor err.. ő ver szét minket, meg magát is persze, de az nem számít.
Maga a képessége annyi, hogy 6 perc után belekezd egy 5 másodperces képességbe, ami alatt ha még nem verjük le az utolsó 10ezer életét vagy amennyi van megöl minden egyes játékost, a sárkányaspektusokat és önmagát is. (nem lehet sehogyan sem túlélni és a lootolni sem tudjuk, nem lesz hulla /sadface)
Feltéve, hogy nem hal be senki, az 56millió élete leütéséhez 25000 dps/fő kell, abban az esetben ha mindkét tank 15000-ret ki tud tolni, és így pont 5 másodperccel előzi meg a raid az enraget (épp elkezdi Ultraxiona kasztolni a Twilight Burstot). [155000raiddps/sec].
-
Twilight Burst: a másik szélsőséges eset, hogyha senki sincsen melee távolságban, (nagy a hitboxa, nem nehéz eléállni) ilyenkor 56000 shadow-t sebez minden játékosba minden másodpercben, és ha ez nem lenne elég, minden egyes ilyen damage 50%-kal növeli a következő erejét, így 2 másodperc alatt bewipeolja a raidet.
-
// ((temporary))
var r=Math.random();
if (r>0.5) {
Ultraxion.cast(5secFadingLight)
}
else
Ultraxion.cast(10secFadingLight)
-
A háttérben a Dragon Soullal ellévő aspektusok a raidet a harc folyamán hasznos buffokkal látják el, mégpedig a következőkkel:
A tankbuff automatikusan megjelenik, a Timelooppal együtt, viszont a healereknek hátra
kell szaladniuk pár yarddal, hogy felvegyék a nekik tetsző kristályt.
-
Last Defender of Azeroth:
Thrall rakja rá a tankokra a harc legelején (meg minden játékosra akin Righteous Fury, Defensive Stance, Bear Form vagy Blood Presence van), ez a képesség minden védekező cooldown újratöltési idejét (cooldown) 50%-kal csökkenti, az időtartalmukat pedig 100%-kal növeli.
-
Gift of Life:
Alextrasza ajándékozza meg ezzel a healert, aki felveszi másfél perccel a csata elkezdése után. Ez a buff (valójában debuff) minden healing erősségét növeli meg 100%-kal.
-Restoration Druidoknak és Sámánoknak és Holy Priesteknek ajánlott. Discipline Priesteknek nem a legjobb, mivel az absorbtion effekteket nem erősíti.
-
Essence of Green:
Ysera is lepakol pár kavicsot a raid mögé, ami szintén csak a healerek által használható.
Ezek 2 és fél perccel a harc kezdete után jelennek meg. Ez minden healing spellnek a 100%-át pluszban elosztja a raid tagjai között. (Tehát, ha egy paladin healel 10-et a Holy Cow spelljével, akkor minden raidtag ennek megkapja a 10%-át azaz 1-et :D).
-
Source of Magic:
3 és fél perc után Kalec is beszáll a buffolók soraiba, ő is lehelyezi a maga kavicsait.
Minden varázslat mana igényét 75%-kal csökkenti és emellett a spellhastét pedig 100%-kal növeli.
-Főként a Holy Paladinok profitálhatnak belőle a Holy Radiance spammeléssel, de a zöldhötz hasonlóan minden healernek jól jöhet.
-
Timeloop:
5 perccel a harc kezdete után, 1 perccel a hard enrage előtt az első halálos csapás helyett a játékost 100% hp-ra viszi fel. Minden játékos megkapja, de csak 1 'töltése' van.
Warmaster Blackhorn
Bár egyszer hatalmas számban voltak fellelhetőek, már csak egy pár tucatnyi maradt meg fajukból. Ők és a rajtuk ülő túlélők az Alkony Kalapácsa utolsó nyomai; ezen elit lovasok Deathwing személyes kísérői. A Blackhorn (feketeszarv) hadúr által vezetett sereg célja sötét mesterük védelmezése.
2 fázisból álló viszonylag hosszabb harc, hard enrage ugyan nincsen, de egy gyengébb található a 2 fázisban, és harc végében a komolyabb manahiánnyal küzdő healerek is csak nehezítik a dolgot.
Első fázis:
Ebben a fázisban Blackhorn a sárkányán, Gorionán repül a Skybreaker mellett. Maga a tauren semmit nem csinál, de Gorionának lesz egy kellemetlen képessége, amit bizony ki kell healelni.
Ez a fázis alapvetően csak addokból áll, 3 addhullám után ugrik a hadúr a Skyfire-re (a hajó amin mi vagyunk) és veszi kezdetét a második fázis.
A gunship battle-höz hasonlóan (Icecrown Citadel), a normál értelemben vett bossfighthoz, avagy üsd le és maradj életben bejön a másik tényező is, mégpedig, hogy ne verjék szét a sárkányok a hajót. Részletek alább:
(Goriona)
Twilight Assault Drake
Twilight Elit Dreadblade
Twilight Elit Slayer
Twilight Sapper
-
Goriona:
Twilight Onslaught: Nagyjából 35 másodpercenként Goriona kilő, avagy köp egy lassan mozgó lila golyót, ami egy véletlenszerű helyet vesz célba a hajón. (lila zóna jelöli a becsapódás helyét - 10 yard átmérőjü) Ez 800ezer kárt okoz minden ott lévő játékos és a hajó között elosztva. Így 10+1 fő esetén 72.000-ret kap mindenki.
-
Twilight Assault Drake: Goriona Twilight Onslaught képességével majdnem megegyező spell. Ez csak 200ezret sebez a kijelölt zónába, viszont ha legalább egy játékos beleáll, a hajó életereje nem csökken. Fontos megjegyezni, hogy a gyakorisága attól függ, hogy egyszerre hány sárkány van életben. Eleinte ezek a sárkányok ranged távolságon kívűl vannak (41yrd +?), de barátságos NPC-k rendszeresen ranged távolságon bellülre húzzák őket, ahol már szét lehet őket verni.
-
Twilight Elit Dreadblade, Twilight Slayer:
-Blade Rush: közös cooldown-nal használja a két fajta add, a lényege az, hogy véletlen irányba elfordulnak,
és minden útjukba kerülő játékosba elég erőset belecsapkodnak. A földön erre is megjelenik egy jelzőeffekt,
így viszonylag könnyű kimászni az útjából. (dmg.:92000-107000)
-Degeneration (Twilight Elit Dreadblade képesség): frontális támadás, amerre éppen fordítva van a mob, arra
használja eme képességét egy 60°-os szögben, amellett, hogy ~40ezret sebez, még egy DoT-ot is rajta hagy
az útjába eső játékosokba. (ideális esetben csak a tankba), Ez a dot 3000-ret sebez 2 másodpercenként,
stackelődik és egy percig marad a tankon.
-Brutal Strike (Twilight Slayer képesség): Annyival tér el a Degeneration-tól, hogy ez fizikai (physical) sebzést
okoz.
-
mindkét képességre igaz, hogy 7-20 másodpercenként vannak használva, és könnyen ki lehet védeni őket, gondolok itt parry, dodge, miss...
-
a tankoknak cserélgetniük kell egymás között a 2 addot, ha túlságosan felhalmozódnának a képességek stackjai
-
Twilight Sapper: Amint ledobják őket a sárkányok, pár másodpercre láthatatlanná válnak. Miután előjöttek, a hajó vége felé kezdenek el futni. Ha elérik 8 yardos körzetben 200ezret sebződik minden játékos (!fejenként) és a hajó élete is 20%-ot csökken. A robbantással együtt magukat is megölik.
Fontos megjegyezni, hogy a Sappereket lehet lassítani, stunnolni, death grippelni, meg amit csak játékos akarhat, így elég könnyen ölhetőek.
-
Minden add hullám (összesen 3 van) 1 Twilight Elit Dreadbladeből, 1 Twilight Slayerből, és 2 Assault Drakeből áll. A Twilight Sapperek a fő hullámoktól eltérően jelennek meg, egy harc alatt nagyjából 5-6-ot kell leütni.
-
Dönthet úgy a raid, hogy bizonyos Sappereket figyelmen kívül hagy, és a DPS-ével a maradék 3 féle addot osztja, de ez csak 3 hullám felé ajánlott, feltéve, ha a hajónak még elég élete van.
-
Az addok prioritása:
Twilight Assault Drake - ha elég közel vannak
Twilight Sapper - kivéve, ha úgy dönt a raid, hogy az éppen aktuálisat kihagyja
Twilight Elit Dreadblade - Twilight Slayer - teljesen mindegy, hogy a raid melyiket választja, de a debuffok elosztása érdekében ajánlatos, hogy a raid egyszerre az egyiket üsse!
Második fázis:
Amint a 3 addhullám elhalálozik, Warmaster Blackhorn átugrik a hajóra, és kezdetét veszi a második fázis.
Taktikától függően (lent részletesebben) elején Gorionát kell ütni, majd a nagy büdös taurent.
-
Twilight Flames: Goriona egyetlen képessége a második fázis alatt. Véletlen ember, (vagy gnóm vagy farkas) felé lövi ki ezt a lila golyót, ami becsapódáskor erősen sebez utána meg pár másodpercig minden a lila pacába belelépő játékos is sebződik.
Mikor Goriona élete 25% alá csökken, akkor elrepül, magára hagyva Blackhornt.
Warmaster Blackhorn:
-
Vengeance: A harc egyetlen enrage mechanizmusa. Blackhorn minden 1% elveszett élet után 1%-kal erősebbeket sebez. Értelemszerűen 99% lehet a maximum, amit elér.
-
Devastate: fegyvere erejének 120%-ával sújt le szerencsétlen áldozatára, emellett a célpontja armorját is 20%-kal csökkenti 30 másodpercre.
Értelemszerűen tankcsere 2-3 stackonként.
-
Disrupting Roar: Nagyjából 50ezerre sebez minden raidtagot, ezen fellül 10 yardon bellül mindenkit interruptol és silencel 8 másodpercig. 20 másodpercenként használja ezen képességét.
-
Shockwave: egy véletlenszerűen kiválasztott játékos felé fordul és 60°-os szögben sebez naaaggyon erőset (100k+) 2.5 másodperc készülődés után (casting) mindemellett minden eme sebzést khm.. bekapó játékos be is stunnolódik 4 másodpercre. (Broodlord Mandokir-hoz hasonlóan a halálzónában itt is van egy szürke jelzés a földön).
Eme fázis igazából sokkal egyszerűbb mint az előző, a lényege, hogy a raid legyen
szétszóródva a Warmaster körűl a Shockwave elkerülése érdekében, a meleek végig
Blackhorn-t üssék, a rangedek Gorionát (25%-ig, amikor persze elrepül, magára hagyva
a csúnya gonosz taurent). Tankok 2 stackonként cseréljék a Devastate-et és a casterek
legyenek 10yardnál messzebb Blackhorn-tól.
Spine of Deathwing - A sárkány gerince
A fight lényege, hogy lehámozzuk manciról a nagy nehezen rákalapált armort csigolyánként. Két phase fog váltakozni, egy taktikus, és egy burst-ölős. A teljesség igénye nélkül a lényeges dolgok következnek.
Phase 1
A sárkány két oldalán csápok fognak megjelenni. Ha egyet megölsz, megjelenik egy tüzes add, amit az egyik tank felvesz. Illetve a csáp helyéről tüzes gombócok fognak szivárogni a raidbe, másik tank felveszi őket. 9 tüzes gombócot kell rárobbantani az elementál jellegű másik addra, ekkor az robban egyet. Amikor ez bekövetkezik, a lehető legközelebb kell lennie a sárkány fejéhez -> így fogjuk fokozatosan kinyitni a konzervet.
Phase 2
Amint felemelkedik a páncél, izomdps a tendorba ami alatta van. Ha annak elfogy a hpja, leesik 3 csigolyányi páncél, és megyünk arrébb.
Ezek váltakoznak. Ami fontos még, hogy a raidnek egyenletesen kell elterülnie a sárkány két oldalán, mert ha az egyiken többen vannak, ledobál magáról. Az addokkal lehet majd variálni, pl ha bírják a healerek és a tankok, több helyről engedni egyszerre a pacákat, felgyorsítva ezzel az eseményeket. Egy adag páncél letöréséhez ~2 addrobbanás kell majd.
Madness of Deathwing
DW mindaddig bánt minket, amíg valamelyik végtag-szerűsége kapaszkodik az egyik platformon.
-
Assault Aspect- Azt az Aspektust (háhá) ostromolja, amely platformján a legtöbben tartózkodunk + még ott van a kis kacsója.
-
Cataclysm - Nagy bumm mindenkire, erősen halálos. Amikor ezt tolja, időben le kell verni a limbet.
-
Elementium Meteor - Egy Elementium Boltot küld a raid platformjára.
-
Elementium Blast- Masszív fire sebzés mindenkire, minél messzebb vagy a becsapódási ponttól, annál kisebbet kapsz belőle. Mindaddig 5 secenként sebzi a raidet, amíg a dps le nem nyomja. Le lehet ütni (nozdormu segítségével) még mielőtt egyáltalán becsapódna, ezt igyekezzünk is megtenni.
-
Corrupting Parasite- Növekvő shadow dmg alapú dotot tesz egy playerre. Amikor a dot lejár, kiszáll a targetéből és robban egyet. Ez a gazdatest 10 yardos körzetében sebez egész nagyot.
-
-
Unstable Corruption- Azt írja, h a parazita hpjának 10%át sebzi mindenkire. Ez nem tudom mennyi egészen pontosan. De egyébként az egész parasite-os téma leírása kicsit zavaros, sőt, semelyik videóban nem ejtettek róla szót. Vagy elkerülhetetlen passzív raidsebzés okozói és csak ki kell healelni, vagy majd HCban lesz velük vmi kavarás. Még utánanézek.
-
Hemorrhage - DW limbje idéz pár Regenerative Blood névre hallgató addot, akiket le kell zúzni. Ha van még Nozdormu, be kék őket húzni a sárga Time Slow Fieldbe és ott lenyomni őket.
-
Regenerative Blood- Az addok mp-nként 10 energyt regenerálnak és Degenerative Bite-ot ütnek a targetükre.
-
Regnerative - Ha az energyjük eléri a 100%ot, maxhpra pattannak. (Tehát 10 sec alatt kéne őket lezúzni)
-
Degenerative Bite - 2400 shadow dmg/sec-es dot 10 secig. Stackel.
-
Limb Tentacle DW mancsai/szárnyai
-
Burning Blood- passzív raidsebzés. Minél kevesebb hpn van a limb, annál nagyobb.
-
Blistering Tentacle - 75, 50 és 25%-on blistering tentacle-öket idéz, amik immunisak az aoere, tehát le kell őket focusolni. Amíg Alexstrasza életben van ő lenyomja őket helyettünk.
-
Blistering Heat - Egyre nagyobb fire sebzést tolnak a raidre, tehát hamar kell halniuk.
-
Agonizing Pain- Ha egy limbjét lenyomtuk, DW veszít 20%hpt és stunolódik egy rövid időre.
-
Mutated Corruption Ezek a nagy tüzes csápok, amik megjelennek az éppen ostromolt platform végében.
-
Crush- Maga elé tolja, tank elfordítva fogja.
-
Impale - Izomatombrutál phys sebzés a tankra, ami osztódik, úgyh erre össze kell futni páran.
Stage Two: The Last Stand
20% HPn, azaz a 4. limb leverése után jön a phase 2.
-
Congealing Blood- Idéz pár addot a platformon, melyek DW felé felé igyekeznek.
-
Congealing Blood - Ha egy add eléri DW-t, healel rajta 1% hpt, Ezt sem láttam vidiken, gyanús, h csak hcban lesz.
-
Elementium Fragment - 3 kis csápot idéz a phase elején a platformon, melyeket durván gyorsan le kell zúzni.
-
Shrapnel - Viszonylag hosszú cast time-mal 400k resistelhetetlen sebzést oszt ki egy targetre. Le kell csapni mielőtt el tudná lőni.
-
Elementium Terror - 2 ilyen addot idéz kicsivel később, mint a Fragmenteket.
-
Tetanus- 96k sebzés a tankra, ami feltesz egy stackelő dotot. 36k/sec/dot. Értelemszerűen ezeket az addokat is villámgyorsan le kell zúzni, ügyesen CDzni, nem elfelejtve az Ysera által biztosított 50% dmg red-et sem.
-
Corrupted Blood- Folyamatos raidsebzés (2 secenként tickel). Ahogy DW hpja csökken, ez a sebzés nő.
Aspects
Az Aspectek itt is a segítségünkre lesznek. Alapból az összestől kapunk buffokat + utility dolgokat, amelyek lentebb felsorolásra fognak kerülni, de mindannyian adnak +100% dmg done-t a limb tentacle-re, amikor elkezdi castolni a cataclysmet. Ha egy platformon levertük a végtagot, az adott Aspect elkezd channelezni DWre, így nem segít nekünk se buffal, se utilityvel, majd csak phase 2-re jönnek vissza, de akkor mindannyian.
-
Alexstrasza
-
Alexstrasza's Presence - +20% HP mindenkinek.
-
Cauterize- Alexstrasza lezúzza nekünk a Blistering Tentacle-öket (az csápok, amik a limben nőnek, 75-50-25%nál), és csökkenti a Corrupted Blood-tól bekapott sebzést (p2 raidsebzés). HCban belesegít a kis parazitákba is. (3% hp 0,5 secenként)
-
Nozdormu
-
Nozdormu's Presence - 20% haste a raidnek.
-
Time Zone- Ez az a sárga bubi amit láttatok a videóban. Lelassítja az Elementium Boltot, hogy több időnk legyen lezúzni, mielőtt becsapódna. Plusz az ellenséges mobok kapnak 50% lassítást a támadási sebességükre, ha a Zone-on belül állnak. HCban a Parazita effektjeit is lassítja.
-
Ysera
-
Ysera's Presence - Megnöveli a kiosztott healt 20%-kal.
-
Dreaming - Ad egy plusz dmg red CD-t mindenkinek. -50% dmg taken 2,5 secre. (Vhol olvastam 5 secet is, nem tudom mi lesz live-on)
-
Kalecgos
-
Kalecgos' Presence - 20% dmg done mindenkinek.
-
Spell-Weaving- Minden támadás a targettől 6 yardon belül lévő mobokra sebez 20k-t. (a targetet kivéve). Zsír kis aoeboost single rotáknak, és mindenkinek, aki szereti.
-
Thrall
-
Carrying Winds- Segít a platformok közötti mozgásban. Pontosabban lehetőve teszi azt. A landolás után kapunk 60% speed run increase-t is, h gyorsan tudjunk közlekedni, ami ha jól láttam, stackel is.
Tehát. Mivel az Aspectek phase 2-ig egyesével kiesnek, fel kell állítani egy sorrendet, ahogy a legcélravezetőbben tudjuk elhagyni a buffjaikat. Én erre gondoltam:
1. Ysera
2. Nozdormu
3. Kalecgos
4. Alexstrasza
Így először elveszítjük a heal done-t, meg azt a kis cd-t. Ezután -20% haste és gyorsabban csapódik be az Elementium, ami nagy dmg income lehet ugyan, de végül is magán a Bolton nem veszítünk dpst, ugyanolyan hamar le kell mennie, h ne tickeljen. Ezek után -20% dmg + nem cleavelünk. Ami nem nagy gond, ugyanis a cleave azokra az addokra kell igazán, akiket Alex néni lezúz magába'. És végül Ali 20%hpja marad meg, a 75-50-25ös addok lezúzásával.
Az utsó két sárkány sorrendje nem igazán egyértelmű, amit elveszítünk az egyik oldalon, megkapjuk a másikon. Talán később jobb lesz Kalecet hagyni a végére az overall 20% dmg miatt, de első körben szerintem jó az, ha van mindenkinek még egy kis hpja és tuti halnak a kisaddok.
Szóval. Az előre leegyeztett sorrend szerint minden platformot végigjárunk a következők szerint: (mindenhol ugyanaz történik)
Raid stackel Nozdormu sárga sphere-je alatt, a mancs közelében. Elkezdjük ütni a mancsot. Kijön a nagy Csáp a platform másik végében. Tank felveszi, elfordítja. Mindenki átfordul rá, zúzza, zúzza, majd amikor jön az elementium bolt, átfordul arra és azt csapja le, minél hamarabb (ha nem lesz Nozdormu, a meleenek figyelnie kell, h ne maradjon túl közel az impact ponthoz). Ha az Elementium halt, vissza a csápra, ha jön még Elementium, focus, majd megint csáp, és így tovább, amíg el nem hullik. A csáp halála utána mindenki átáll a raidre, ütjük a mancsot, és kezeljük az érkező addokat. Ha elkezdi castolni a Cataclysmet, az aspect +100% dmg debuffjával még durvábban ütjük a mancsot, h időben meghaljék. Ha az is lement, megyünk a következő Aspect platformjára. Ezt eljátszuk 4szer (szem előtt tartva az egyre fogyatkozó segítségeinket), és jön is a p2 és vele együtt az összes Aspect buffjai. P2 elején kiscsápokat pewpew ezerrel, majd ha jönnek a nagy addok, azokat igazán gyorsan burn, majd tovább a bosst. Nem tudom jönnek-e a phase alatt új addok, tippre fognak, úgyh ha spawnolnak, újból át kell rájuk fordulni és le kell verni őket időben. Lustot gondolom a végére tartogatjuk, ott is úgy, h a nagy addok is kapjanak belőle.
|